Cision nominert til bransjens beste PR-verktøy

CHICAGO, april, 2011 - Cision, global leverandør av PR-tjenester til firmaer, organisasjoner og myndigheter, har med verktøyet CisionPoint blitt utpekt til finalist for beste markedsførings/ PR-løsning i CODiE Awards 2011.

Kategorien roser "den beste løsningen for håndtering av kunde-, kampanje og mediekommunikasjon. Kategorien inkluderer også håndtering av plattformer og verktøy for markedsføring, kampanjer, markedsspesifikk kapitalforvaltning, presse/PR, medieløsninger samt alle web 2.0 løsninger for markedsføring," som Software and Information Industry Association (SIIA), sponsorer for CODiE Awards.

- Alle funksjoner i CisionPoint bekrefter at det er et overlegent softwareverktøy som integrerer sosiale medier, opinionsbildere og medieovervåkning samt at det er et analyseverktøy som har som mål å effektivisere PR-proffene sin jobb, sier Peter Granat, Direktør for Cision Nord-Amerika.

- Like viktig er valget av mottagere som reflekteres i distribusjonskanaler og disipliner. Idag må markedsførere engasjere sine målgrupper i flere forum – på web, sosiala medier, tradisjonelle medier samt i nyhetskanaler. CisionPoint integrerer all kommunikasjon og kampanjehåndtering i media og utgjør derfor et fundament for neste generasjons markedsløsninger, sier Peter Granat.

CisionPoint er et on-demand PR-verktøy for kunder verden over, inkludert Fortune 500-firmaer, globale PR-byråer, myndigheter, ideelle organisasjoner, universiteter samt mindre foretak. CisionPoint er tidligere vinner av en CODiE Award for beste online nyhetsservice og har vært finalist i kategorier for digitalt innhold og programvare hvert år siden kåringen startet i 2009. CisionPoint har også vunnet førstepris for beste produktutvikling 2010 som deles ut av Data Publishers Association (DPA).

CisionPoint har blitt utnevnt til finalist etter en tett utvelgelsesprosess som inneholdt produktdemonstrasjoner og tester samt analyse av dokumentasjon. De siste vinnerene kommer til å bli annonsert av SIIA den 25.mai.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Frida Wickholm,Communications Manager Scandinavia
E-post:
frida.wickholm@cision.com
Linnégatan 87A
104 51 Stockholm

Cision skaper forutsetninger for at selskap og organisasjoner kan ta bedre beslutninger og nå bedre resultat gjennom plattformen CisionPoint, som tilbyr tjenester for kommunikasjons- og PR-ansvarlige. CisionPoint ble i 2009 vinner av CODiE Award i klassen Best Online News Service av Software, tildelt av Information Industry Association (SIIA). Med lokal ekspertise og global rekkevidde leverer Cision Cision relevant medieinformasjon, distribusjonstjenester tilpasset forskjellige målgrupper, medieovervåkning og kvalifiserte analyser. Cision har kontor i Europa, Nord–amerika og Asia, samt partnere i 125 land. Cision AB er notert på Stockholmsbörsen og omsatte for 1.5 milliarder i 2009. Denne pressemeldingen finnes også på www.cision.no

Tags: