Suksess med partnerskapet mellom Cision og Oslo Børs

Cision og Oslo Børs inngikk i desember en samarbeidsavtale for sammen å kunne tilby felles IR-relaterte tjenester til det norske markedet. På seks uker har 142 børsnoterte selskaper signert avtale for tjenestene.

Cision Norge og Oslo Børs har fått mye positiv respons på tilbudet fra markedet, og de børsnoterte selskapene i Norge ser ut til å imøtekomme en ny konkurrent for bredere distribusjonstjenester.

Cision og Oslo Børs har allerede tegnet avtale med 142 kunder som har valgt å bruke deres nye tjeneste for distribusjon av kurspåvirkende nyheter. De siste tilskuddene er de fire Fred. Olsen selskapene: Ganger Rolf ASA, Bonheur ASA, Fred. Olsen Production ASA samt Fred. Olsen Energy ASA

- Vi er utrolig glade for at så mange som 142 børsnoterte selskaper har valgt å tegne avtale med Cision og Oslo Børs. Dette styrker vår posisjon som Nordens største distributør av kurspåvirkende nyheter og leverandør av IR-relaterte tjenester via vår integrerte tjenesteplattform CisionPoint, sier Yann Blandy, Regional Director Cision Northern Europe

Det sammenslåtte tilbudet inneholder de mest kraftfulle verktøyene for spredning av IR-relaterte nyheter på det nordiske markedet. Tilbudet forenkler offentliggjøringen av informasjon ifølge den nye loven som trådde i kraft i Norge 1. januar 2008, i tråd med EU’s åpenhetsdirektiv. Loven innebærer at selskap med aksjer eller grunnfondsbevis noterte på Oslo Børs eller Oslo Axess selv må ta ansvar for at kurspåvirkende nyheter offentliggjøres korrekt.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Yann Blandy
Regional Director