Butikkboom på Down Town

Citycon AS Pressemelding 7. januar 2020

Fem nye butikker åpner på kjøpesentret Down Town i Porsgrunn. Eieren Citycon får inn to nye spisesteder i tillegg til butikker innen sport, klær og interiør.

FLERE BUTIKKER INN: Fem butikker åpner på Down Town i Porsgrunn (Foto: Jørgen Nordby).

– Vi opplever stor interesse blant retailere som ønsker å etablere seg på Down Town. Vi har tro på at spennende serveringskonsepter sammen med de klassiske butikkene blir en bra kombinasjon for kundene i Grenland, sier Håkon Tuv Dalland, kommersiell direktør i Citycon.

De som åpner på Down Town i løpet av de kommende månedene er
Pure Juicebar & Café, Sushi & Wok Dattebayo, Sport1, Tilbords og klesbutikken Pepper.

– Vi gleder oss til å få inn de nye konseptene og butikkene på senteret, slik at vi kan samarbeide om å gjøre Down Town enda mer attraktivt, sier Dalland.

Nyoppusset senter
Senterleder i Citycon Bent Rosenberg mener at oppussingen av sentret de siste årene var starten på en opptur for Down Town.

– Down Town har fått tilbake sjelen sin. Et senter som ser bra ut og med en bra atmosfære er viktig både for de som jobber i butikkene og for kundene som handler her, sier Rosenberg, som legger til at oppussings- og oppgraderingsprosjektene i og utenfor Down Town fortsetter i 2020.

– Fornøyde kunder viktigst
To millioner mennesker besøker Down Town hvert år. Når de nye butikkene kommer, vil senteret kunne tilby over 80 butikker til kundene.

– Vi tar aldri kundene for gitt. Fornøyde kunder er det viktigste for oss. På Down Town skal du få spennende butikkonsepter, mens vi jobber hardt for å være senteret som tilbyr byens beste handleopplevelse, sier Rosenberg.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Bent Rosenberg, senterleder for Citycon på Down Town, +47 900 60 027.

Daniel Sellevoll, kommunikasjonssjef i Citycon, +47 959 71 597.

Citycon er en ledende eier, forvalter og utvikler av bynære, dagligvare-forankrede kjøpesentre i Norden og Baltikum. Selskapet forvalter eiendeler for omtrent EUR 4,4 milliarder. Citycon er den største eieren av kjøpesentre i Finland og blant markedslederne i Norge, Sverige og Estland. Citycon har også etablert et fotfeste i Danmark.

Citycons kjøpesentre ligger i bynære omgivelser der kundene bor og arbeider. Kjøpesentrene er tilknyttet offentlig transport, helsetilbud og kommunale tjenester. Citycons kjøpesentre er plassert i hjertet av lokalsamfunn og fyller de daglige behovene til kundene. Citycon eier 38 kjøpesentre, og av disse er 10 lokalisert i Finland, 15 i Norge, 9 i Sverige, 2 i Estland og 2 i Danmark. I tillegg leier Citycon og forvalter 12 kjøpesentre i Norge på vegne av andre eiere. 170 millioner mennesker besøker Citycons kjøpesentre hvert år.