Citycon selger Down Town og Sjøsiden

Pressemelding fra Citycon Norway 29. november 2022

Citycon har signert en avtale med Scala Eiendom AS om salg av sentrene Down Town i Porsgrunn og Sjøsiden i Horten.

Kjøpesentrene Down Town og Sjøsiden selges til Scala Eiendom AS for 1 250 millioner kroner. Transaksjonen avsluttes i løpet av Q4, 2022.

Citycon er den ledende eieren og utvikleren av moderne bykjerner i Norden og Baltikum, og har sentre med fokus på daglighandel i de største byene i Finland, Sverige, Norge, Danmark og Estland.

– Salgene av de to kjøpesentrene viser at våre nordiske handelseiendommer er attraktive for investorer. Vi er takknemlige for samarbeidet vi har hatt med leietakere og partnere ved Down Town og Sjøsiden. Vi ønsker de nye eierne lykke til med videre utvikling av de to sentrene, sier Erik Lennhammar, Chief Development Officer i Citycon.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Erik Lennhammar
Chief Development Officer, Citycon
Tlf: +46 (0)72-555 08 95

erik.lennhammar@citycon.com

Daniel Sellevoll
Senior Communications Manager, Citycon
Tlf.
+47 959 71 597
daniel.sellevoll@citycon.com

Citycon er den ledende eieren og utvikleren av moderne bykjerner i Norden og Baltikum. Vi har 35 sentre med fokus på daglighandel i de største byene i Finland, Sverige, Norge, Danmark og Estland. Vi gjør unike lokasjoner om til bærekraftige lokalsamfunn og skaper byer fulle av liv.

Vi har eiendommer i Norden til en verdi av 4,5 milliarder euro, og vi er opptatt av bærekraftig eiendomsforvaltning og -utvikling. Sentrene våre er tilknyttet offentlig transport, og vi er en del av mange lokalsamfunn hvor vi fyller de daglige behovene for handel, helsetilbud og tjenester.

Selskapet er børsnotert på Nasdaq Helsingfors (CTY1S) siden 1988, med kredittvurdering fra Moody’s (Baa3) og Standard & Poor’s (BBB-). Citycon er medlem av EPRA (European Public Real Estate Association).