Gammelt blir nytt på Kremmertorget

Pressemelding, 21. desember 2018

Gjenbruksbutikker ikke er et nytt fenomen, samtidig ønsker stadig flere å ta mer miljøbevisste valg når de handler. Når Røde Kors nå blir leietaker og åpner butikk, ønsker Kremmertorget nettopp å nå denne kundegruppen.

- Vi vet at det er en økende trend i befolkningen å ha muligheten til å ta mer miljøbevisste valg, og du skal ikke lenger enn til Sverige før du finner kjøpesenteret ReTuna, som utelukkende består av gjenbruksbutikker. Nå ønsker vi på Kremmertorget å gi dette et forsøk, og håper at publikum her på Elverum tar imot dette butikkonseptet fra Røde Kors med åpne armer, sier senterleder Martin Haugen.

Elverum Røde Kors har i en stund jobbet med å etablere butikk i Elverum, og sammen med Kremmertorget-eier Citycon har de funnet lokaler som passer godt til de behovene hjelpeorganisasjonen har. I første omgang ønsker Røde Kors å holde åpent tre dager i uken, og har samarbeidete godt med Kremmertorget for å finne det mest optimale lokalet for sitt behov.

- Vi har vært og kikket på flere andre gjenbruksbutikker og latt oss inspirere av hvordan de jobber både med vareutvalg og personell. På Kremmertorget kommer kundene til å finne blant annet varer innenfor klær, bøker, og vi vil ha en egen sportsavdeling. Her skal alt baseres på frivillighet, så vi tar imot all den hjelpen vi kan få, sier Arild Storberget som leder Røde Kors Elverum.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
Martin R. Haugen, senterleder mob. 917 22 789
Terje Gulbrandsen, kommunikasjonssjef mob. 952 98 506