Rituals satser på Sjøsiden

Pressemelding fra Citycon Norway 11. januar 2022

RITUALS TIL SJØSIDEN: Etter mange butikknyheter i 2021, kommer nå også Rituals til Sjøsiden. (Foto: Jørgen Nordby)

Den internasjonale kosmetikkjeden Rituals har blitt enig med Citycon om å åpne ny butikk på Sjøsiden. Sjøsiden har fornyet seg med butikker og flere oppgraderinger gjennom 2021. Rituals blir neste nye leietager som skal bidra til å styrke den lokale handelen i Horten.

– Vi er utrolig glade for å få Rituals til Sjøsiden. Vi har hatt fokus på fornying av Sjøsiden siste året. Vi har fått flere leietakere inn, mens viktige leietakere satser videre i større lokaler. Nå kommer Rituals til Sjøsiden. Jeg har stor tro på at dette vil styrke senteret ytterligere, sier Alexander Bromnes, kommersiell direktør i Citycon.

I løpet av 2021 har det vært en god utvikling på Sjøsiden. Normal åpnet i juni, mens Feel flyttet inn i september i fjor. Kid flyttet inn i splitter nye lokaler, og Cubus utvidet i nye moderne lokaler på senteret. Nille overtok de gamle lokalene til Kid.

– Konseptet til Rituals er unikt og har et utvalg som treffer mange. Vi ønsker å utvikle senteret videre, slik at folk i Horten skal fortsette å handle lokalt hos Sjøsiden. Rituals kommer til å være et godt bidrag i å løfte den lokale handelen, sier Bromnes.

Rituals tilbyr produkter blant annet innen kropps- og ansiktspleie, klær, parfyme, duftlys, makeup og te.

Planlagt åpning av Rituals på Sjøsiden er månedsskifte mai/juni. Rituals flytter inn i plan to, i lokaler på omkring 150 kvadratmeter. De gamle lokale til Nille blir helt nye og tilpasses konseptet til Rituals.

– Vi gleder oss til åpningen på Sjøsiden. Vi har som mål å forvandle daglige rutiner til spesielle øyeblikk av velvære, og jeg har stor tro på at folk i Horten kommer til å ha mange gode øyeblikk i vår nye butikk, sier Eirin Olsen, Head of Retail i Rituals.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Alexander Bromnes, kommersiell direktør i Citycon
Mob: +47 988 88 135, alexander.bromnes@citycon.com

Eirin Olsen, Head of Retail Norway & Denmark i Rituals
Mob: +47 971 47 435, eirin.olsen@rituals.com

Daniel Sellevoll, senior kommunikasjonssjef i Citycon
Mob: +47 959 71 597, daniel.sellevoll@citycon.com

Citycon er en ledende eier, forvalter og utvikler av multifunksjonelle sentre for et byliv med handel, service, kontorer og boliger. Vi har eiendommer i Norden til en verdi av 4,5 milliarder euro, og vi er opptatt av bærekraftig eiendomsforvaltning og -utvikling.

Sentrene våre er tilknyttet offentlig transport, og vi er en del av mange lokalsamfunn hvor vi fyller de daglige behovene for handel, helsetilbud og tjenester. Citycon eier 36 sentre, og av disse er 18 i Norge, 8 i Finland, 6 i Sverige, 2 i Estland og 2 i Danmark. 170 millioner mennesker besøker Citycons sentre hvert år.

Selskapet er børsnotert på Nasdaq Helsingfors (CTY1S) siden 1988, med kredittvurdering fra Moody’s (Baa3), Fitch (BBB-) og Standard & Poor’s (BBB-). Citycon er medlem av EPRA (European Public Real Estate Association).