Stor helsesatsing på Kolbotn Torg

Pressemelding fra Citycon AS 19. januar 2021

Citycon har signert avtaler med legesenter, tannleger og treningssenter som skal styrke helsetilbudet på Kolbotn Torg.

STØRRE HELSETILBUD: Kolbotn Torg får legesenter, tannleger og treningssenter som nye leietakere. (Foto: Citycon)

Tårnåsen legesenter, Kolbotntannlegene, Tannlegene på Tårnåsen og treningssenteret SATS er enige med Citycon om å flytte inn på Kolbotn Torg i løpet av første halvdel av 2021.

Flere helseaktører inn på sentrene er en del av Citycons strategi om å utvikle multifunksjonelle sentre som kombinerer handel med helsetjenester i tillegg til andre sentrale tjenester for folk i nærmiljøet.

Citycon jobber kontinuerlig med å ha den riktige butikkmiksen på sentrene og tror at de nye helseaktørene på Kolbotn Torg kommer til å bidra til et godt besøkt senter i hele senterets åpningstid.

– Vi er veldig fornøyde med at vi har blitt enige med disse helseaktørene. Dette vil gi senteret en god miks av butikker og tjenester, som vi har stor tro på kommer til å være bra for kundene og for senteret. Kolbotn Torg satser lokalt og vi er glade for å kunne legge enda flere av våre kunders daglige gjøremål til senteret, sier Håkon Tuv Dalland, kommersiell direktør i Citycon.

De nye leietakerne flytter inn i hver sine lokaler på til sammen over 1600 kvadratmeter på Kolbotn Torg.

– Vi har en god dialog med helseaktører over hele landet der Citycon har sentre. Vi opplever at interessen for å være en del av våre sentre hvor folk ferdes og møtes er økende blant denne type aktører, sier Dalland.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Håkon Tuv Dalland, kommersiell direktør i Citycon
Mob: 416 50 605, haakon.dalland@citycon.com

Daniel Sellevoll, kommunikasjonssjef i Citycon
Mob: 959 71 597, daniel.sellevoll@citycon.com

Citycon er en ledende eier, forvalter og utvikler av multifunksjonelle sentre for et byliv med handel, service, kontorer og boliger. Vi har eiendommer i Norden til en verdi av 4,4 milliarder euro, og vi er opptatt av bærekraftig eiendomsforvaltning og -utvikling.

Sentrene våre er tilknyttet offentlig transport, og vi er en del av mange lokalsamfunn hvor vi fyller de daglige behovene for handel, helsetilbud og tjenester.

Citycon eier 40 sentre, og av disse er 17 i Norge, 10 i Finland, 9 i Sverige, 2 i Estland og 2 i Danmark. 170 millioner mennesker besøker Citycons sentre hvert år.

Selskapet er børsnotert på Nasdaq Helsingfors (CTY1S) siden 1988, med kredittvurdering fra Moody’s (Baa3) og Standard & Poor’s (BBB-). Citycon er medlem av EPRA (European Public Real Estate Association).