XXL åpner på Down Town

- Dette er en viktig brikke å få på plass når vi nå står foran et spennende utviklingsprosjekt på Down Town og området rundt. XXL er en stor og attraktiv leietaker som vi er stolte av å kunne presentere på senteret, sier kommersiell direktør Tarjei Sandnes i Citycon som eier Down Town.

Det planlegges for en butikk på hele 3 500 kvadratmeter med rundt 60 ansatte. Butikken vil stå ferdig og klar for åpning mot slutten av 2016.

XXL er sportskjeden som ekspanderer raskest i verden, og har i dag 23 varehus i Norge, 17 i Sverige og 4 i Finland. Kjeden har gjort suksess med å tilby et stort utvalg innen sport og villmarksprodukter til lave priser under samme tak.

- Vi har et ønske om å være med på den utviklingen som Down Town nå står overfor og mener dette er en veldig god beliggenhet for oss. Dette blir vår første etablering i Telemark og vi gleder oss til å kunne tilby hele vårt brede vareutvalg innen sport og villmark i en region med mye flott natur, sier kjededirektør Anders Fjeld i XXL.

- Med XXL på laget har vi sikret oss en aktør som gjør det svært godt og som vi vet at kundene setter pris på. Det er en bekreftelse på Down Town sin gode beliggenhet som et viktig handelspunkt i regionen, og et signal om det potensialet som ligger i å utvikle dette område videre, sier Sandnes.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
Tarjei Sandnes, kommersiell direktør Citycon 971 80 997
Anders Fjeld, kjededirektør XXL 996 32 121