Clas Ohlson lanserer ny nettbutikk

Clas Ohlson starter i dag lanseringen av en ny e-handelsplattform som skal innføres på samtlige markeder. Satsningen er et ledd i den multikanalstrategi som selskapet gjør for å nå flere kunder via flere kanaler og for å hjelpe med smarte løsninger på praktiske problemer.

Den nye e-handelsplattformen lanseres først i Norge og Sverige i løpet av april og med utrulling også i Finland og Storbritannia i løpet av sommeren 2012.

”Vår satsning på e-handel er en viktig del i vår multikanalstrategi for å tilby enda bedre tilgjengelighet, service og inspirasjon til våre kunder, og å guide til smarte løsninger på praktiske problemer.Gjennom en attraktiv miks av butikker og e-handel kan vi tiltrekke oss ennå flere kunder.”, sier Geir Hoff, direktør for Clas Ohlson i Norge.

Clas Ohlsons multikanalstrategi innbefatter å tilby et integrert tilbud og service gjennom butikker, e-handel, sosiale medier, søkemotoerer samt via telefon og katalog.

”Prosjektet har engasjert over 100 personer de to siste årene, og omfatter foruten en ny teknisk plattform, også utvikling av andre omliggende systemer, en forsterket organisasjon og tilpasning av prosesser.Målet er å tilby våre kunder en riktig god, praktisk og brukervennlig site som er lett å handle på, og inneholder massevis av nyttig informasjon. Den blir også et veldig godt hjelpemiddel for dem som forbereder sine kjøp på nettet, men velger å handle i våre butikker” sier Alf Jondahl, e-handelsjef for Clas Ohlson i Norge.

En annen viktig del av den nye e-handelsplattformen, er satsningen på reservdeler med over 9 000 artikler som gjør det mulig å forlenge levetiden for ulike produkter.

”Mange kunder blir positivt overrasket når de får høre at vi tilbyr reservdeler og kan forlenge levetiden på et favorittprodukt, alt fra maskiner, verktøy og elektronikk til husholdningsprodukter, multimedia og fritid. Det handler både om service og om holdbarhet, dvs. å ta vare på resurser og ikke kaste dingser unødvendig”, sier Alf Jondahl, e-handelsjef for Clas Ohlson i Norge.

For mer informasjon, kontakt:

Geir Hoff, direktør for Clas Ohlson i Norge: 924 25 175

Alf Jondahl, e-handelssjef for Clas Ohlson i Norge: 905 84 769