Popsy tar den helt ut og tuller med svenskene!

Popsy – som med stort hell ble lansert i september – er blitt tatt imot over all forventning av det norske folk! Nå starter Popsy en omfattende, riksdekkende lanseringskampanje med mye humor.

Den etterlengtede sjokoladeposen Popsy er blitt tatt imot gledelig positivt, og har solgt over all forventning i Norge, forteller eksportdirektør Johan Torell hos Cloetta. Vi er utrolig glade for at den så raskt er blitt en suksess, sier Torell.

Nå kommer den vellykkede nyhetslanseringen til å bli enda mer synlig når vi setter i gang en stor, riksdekkende kampanje som virkelig har glimt i øyet, fortsetter Torell. Den kommer til å foregå bredt i media – både på TV og utendørs samt i sosiale medier. Vi har spilt inn tre forskjellige reklamefilmer som vi har stor tro på, sier Johan. Dessuten vil vi også få mulighet til å møte forbrukerne direkte via samplingsaktiviteter rundt om i landet.

Vi valgte sammen med vår partner i Norge, Galleberg, å samarbeide med mediebyrået Carat og reklamebyrået DIST Creative for lanseringskampanjen. Under arbeidet med prosjektet var alle veldig enige om én ting, nemlig at i Sverige vet man virkelig hvordan man lager smakfullt godteri, forteller Nina Norum, produktsjef for Galleberg. Vi baserer derfor kampanjen på en avslappet og humoristisk måte på det forholdet landene har til hverandre, sier Nina. Vi tillater oss dessuten å tulle litt med svenskene ved hjelp av "svenskevitser", som målgruppen kjenner godt til, og kombinerer den humoren med slagordet "man kan si mye rart om svensker, men godteri kan de!", forteller Nina Norum.

Kampanjen starter allerede denne uken, og vil fortsette utover høsten.

Ytterligere informasjon kan fås ved å kontakte
Eksportdirektør for Cloetta, Johan Torell, mobil +46 70 884 27 38
Produktsjef for Galleberg, Nina Norum, mobil +47 942 99 929

Filmene kan sees på;
cloetta.se,   facebook.com/PopsyNorge     youtube.com/user/CloettaSverige

The information in this press release is subject to the disclosure requirements of Cloetta AB (publ) pursuant to the Swedish Securities Market Act. The information was submitted for publication on 19 oktober 2011, 15.15 p.m. CET.

Visste du dette om Popsy?

Popsy, som den heter i Norge, selges i Sverige og på øvrige markeder under navnet Polly.

Original (blå) og Milkchoco (rød) er de store favorittene. Enten det er i selskap med gode venner eller alene i sofaen, så har posen vært med som en svensk favoritt siden 1965.

Da vi skulle utvikle et drasjert produkt, prøvde vi å drasjere det vi allerede var gode på, nemlig smaksatt skum. Forsøket med å sjokoladedrasjere skumkuler gikk bra, de smakte veldig godt og hadde en herlig seig konsistens
– og slik ble produktet skapt.
Popsy Original, med mørke og lyse kuler, er opphavet som midt på 1980-tallet fikk selskap av Milkchoco med bare lyse kuler. Disse to produktene er sjokoladeposens sjel og hjerte. De lyse kulene har to forskjellige smaker, nemlig arak og smørkaramell, mens de mørke kulene har en smak av vanilje.

Popsy er i dag markedsledende blant sjokoladedrasjeer i Sverige, og har en fin utvikling også i Finland. I Sverige har den i årenes løp vært å få i flere herlige smaker, blant annet Fruities, Dark & White, Coconut & Hazel og Summer Berries, som ble raskt utsolgt og en suksess i sommer. Nå i høst lanseres det i Sverige en unik pose med en rocka stil – Polly Rocks, som er designet av artisten Dregen.

Cloetta i Norge

Cloetta har eksistert lenge i Norge med flere kjente varemerker. Allerede på slutten av 1800-tallet etablerte brødrene Cloetta en fabrikk i daværende Kristiania (Oslo) i Norge. Nå er produksjonen lagt til Ljungsbro i Sverige.

Norge er vårt største marked utenfor Sverige. Cloetta har flere folkekjære varemerker i Norge, blant annet Pops, Bridge, Sportlunch, Center og Juleskum Original.

Posene våre med Pops og Bridge har svært stor fremgang i Norge, de ligger blant topp 10 for sjokoladeposer og selger mye bedre enn det øvrige markedet.

Cloetta i Sverige

Cloetta ble grunnlagt i 1862 av de tre sveitsiske brødrene Cloetta, og er Nordens eldste konfektvirksomhet.
Cloettas viktigste varemerker er Kexchoklad, Center, Plopp, Polly, Tarragona, Guldnougat, Bridge, Juleskum, Sportlunch og Extra Starka. Cloetta har to produksjonsanlegg, ett i Ljungsbro og ett i Alingsås.
Cloetta har vært Kongelig Hoffleverandør i Sverige helt siden 1922.

cloetta.se/com    v  facebook.com/PopsyNorge  v    youtube.com/user/CloettaSverige  v kommunikation@cloetta.se

Tags: