Coast Air øker aktiviteten

Coast Air har ingått avtale med Statoil om charterflygning mellom Trondheim og Brønnøysund, og har samtidig forlenget avtalen for den eksisterende flygingen mellom Trondheim og Kristiansund.

Den nye avtalen gjelder begge rutene og inntrer den 1. januar 2006 med en varighet på to år, med mulighet for forlengelse. Flygingene er knyttet til helikopteravganger til og fra nevnte destinasjoner. Det vil i utgangspunktet vœre fire flyginger pr. uke mellom Trondheim og Brønnøysund, mens flygingene mellom Trondheim og Kristiansund forblir de samme. Kontrakten binder opp to fly, og begge rutene opereres med flytypen Jetstream 32 som kan ta opptil 19 passasjerer. ”Denne avtalen er av stor betydning for Coast Air og er et viktig steg i vårt arbeid med å utvide vår satsing på langsiktige kontrakter med gode kunder,” sier Morten Andersen, prosjekt- og forretningsutviklingssjef i Coast Air. Selskapet har for tiden stor aktivitet i chartermarkedet, både med sine 19 og 48-seters fly. Etterspørselen fra bedrifter og foreninger på å leie fly er økende, og avtalen med Statoil er med på å styrke Coast Airs posisjon i dette markedet. Coast Air har det siste året hatt en svært positiv utvikling. I vår utvidet vi vår flypark til ni fly, og den nye avtalen med Statoil gjør det nødvendig å investere i ytterligere nye fly og nyansettelser av mannskap. For mer informasjon, vennligst kontakt Vigleik Dueland Markedssjef Mobil 92 08 46 89 vd@coastair.net Coast Air er Norges 3. største flyselskap og har et rutnenett som består av 10 destinasjoner: Haugesund, Stord, Bergen, Molde, Kristiansund, Trondheim, Fagernes, Oslo, Skien og Sandefjord. Søndag den 30. oktober lanseres Coast Airs nye rute mellom Haugesund og Molde. Ruten er spesielt tilpasset pendlere til og fra Molde/Aukra og Ormen Lange-utbyggingen.