Coast Air utvider flyparken

PRESSEMELDING 25. april 2006 Coast Air utvider flyparken For å opprettholde god regularitet, stå rustet for videre utvikling av ruteflyging og økt etterspørsel i chartermarkedet har Coast Air nylig kjøpt inn enda en ATR 42-320, med plass for opp til 48 passasjerer. Coast Air har fra før av to stk ATR 42-320 i sin flåte, foruten 8 stk BAE Jetstream 31/32. Flytypen ATR er ansett for å være et av de mest driftssikre flyene i sitt segment, med blant annet gode kortbaneegenskaper. Det nye flyet skal settes inn i operasjon i løpet av juni. Coast Air har Haugesund som hovedbase, og har eksistert siden 1975. Selskapet er et av Norges mest punktlige ruteflyselskap og flyr nå daglig mellom tretten ulike destinasjoner. Disse er Haugesund, Bergen, Sandefjord, Oslo, Fagernes, Trondheim, Molde, Stord, Stockholm, Røros, Andenes, Bodø og Tromsø. I tillegg flys en del charter ad hoc og faste oppdrag. For mer informasjon, vennligst kontakt: Prosjekt- og forretningsutviklingssjef Morten Andersen tlf. 92832471, e-post man@coastair.net Markedssjef Vigleik Dueland, tlf. 92 084689, e-post vd@coastair.net Coast Air AS Haugesund Lufthavn, Box 163, 4299 Avaldsnes Norway Tel +47 52 84 85 00 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=11955&lang=NO http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=11956&lang=NO