Coast Air vinner konsesjonsruter, og fortsetter å vokse.

PRESSEMELDING Haugesund lufthavn 2. november 2005 Coast Air vinner konsesjonsruter, og fortsetter å vokse. Coast Air fikk i dag grønt lys om å fly konsesjonsrutene Oslo-Røros, Oslo-Fagernes, Andenes-Bodø og Andenes-Tromsø fra 1. april 2006 og tre år fremover. Totalt, vil da flyselskapet kunne tilby 13 forskjellige destinasjoner. ” Selskapet har det siste året hatt en ekspansiv utvikling som blant annet har medført til utvidelse av rutenettet, nye kontrakter med Statoil, og flere nye fly. Å vinne disse konsesjonene ser vi som en kvittering på at vi er på rett vei. Dette gir dessuten våre passasjerer flere flytilbud å velge mellom,” sier administrerende direktør Inge Sundfør og prosjekt og forretningsutviklingssjef Morten Andersen. Oslo-Fagernes -ruten finnes i rutenettet allerede. Vi er glade for nå å kunne videreutvikle samarbeidet med de lokale reiselivsaktørene i Valdres. Andenes- og Røros rutene kommer til å betjenes med flytypen ATR 42-320 med plass for 48 passasjerer, og selskapet vil nå sørge for å anskaffe flere ressurser - både fly og mannskap. Coast Air er Norges tredje største ruteflyselskap. I dag flyr selskapet mellom ni destinasjoner: Haugesund, Bergen, Sandefjord, Oslo, Fagernes,Trondheim, Stord, Kristiansund og Molde. Coast Air tilbyr også billetter til andre destinasjoner, både innen – og utenriks, gjennom sitt nære samarbeid med ulike etablerte flyselskap, og er en stor aktør innenfor chartervirksomheten med sine 19-og 48-seter fly. For mer informasjon kontakt: adm dir Inge Sundfør Tlf 52 84 85 00 Mobil 92 88 40 08 eller prosjekt og forretningsutviklingssjef Morten Andersen Mobil 92 83 24 71 Bilder: Finnes for nedlasting på waymaker.no eller kontakt gisle@cabesa.com ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no