COD – ENDELIG RESULTAT I FORTRINNSRETTSEMISJONEN

Report this content

Den endelige tildelingen av aksjene tilbudt i fortrinnsrettsemisjonen i Codfarmers ASA (“Codfarmers”) har i dag funnet sted i samsvar med tildelingskriteriene inntatt i prospektet datert 5. oktober 2011. Totalt er 8.079.519 nye aksjer blitt tildelt. 330.180 nye aksjer ble tildelt til tegnere i fortrinnsrettsemisjonen, mens 7.749.339 nye aksjer ble tildelt til garantikonsortiet.

Melding om tildeling av nye aksjer og det korresponderende tegningsbeløpet som skal betales av den enkelte tegner, forventes å bli sendt ut i dag. Betalingsfristen for de nye aksjene er 31. oktober 2011.

De nye aksjene kan ikke overføres eller handles før de er betalt fullt ut og kapitalforhøyelsen knyttet til fortrinnsrettsemisjonen er registrert i Foretaksregisteret. Dette forventes å skje rundt 4. november 2010, hvoretter de nye aksjene umiddelbart vil bli overført til VPS-kontoene til tegnerne og bli notert på Oslo Børs.

Codfarmers vil som følge av fortrinnsrettsemisjonen motta et bruttoproveny på NOK 54,9 millioner. Styret i Codfarmers besluttet den 28. september 2011 å forhøye aksjekapitalen med minimum NOK 7.976.579 og maksimum NOK 13.235.294 ved utstedelse av minimum 7.976.579 og maksimum 13.235.294 nye aksjer som følge av fortrinnsrettsemisjonen. Etter at kapitalforhøyelsen er registrert i Foretaksregisteret, vil Codfarmers’ aksjekapital være NOK 41.915.391 fordelt på 41.915.391 aksjer hver pålydende NOK 1.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12.