COD – MELDEPLIKTIG HANDEL OG FLAGGING

Report this content

Det vises til børsmelding fra Codfarmers ASA (“Codfarmers” eller “Selskapet”) av 8. februar 2012 vedrørende den rettede emisjonen på 15.000.000 nye aksjer til en tegningskurs på NOK 2 pr aksje (den “Rettede Emisjonen”) og den etterfølgende reparasjonsemisjon på inntil 15.000.000 nye aksjer til en tegningskurs på NOK 2 pr aksje (“Reparasjonsemisjonen”). Den Rettede Emisjonen og Reparasjonsemisjonen ble i dag vedtatt i en ekstraordinær generalforsamling i Selskapet.

Kontrari AS har tegnet 5 millioner nye aksjer i den Rettede Emisjonen. Kontrari AS er eiet av Frode Teigen, som er styremedlem i Codfarmers. Etter gjennomføringen av den Rettede Emisjonen vil Frode Teigen og Kontrari AS eie henholdsvis 11.384.699 aksjer (19,87 %) og 7.521.886 aksjer (13,13 %) i Selskapet. Frode Teigen og Kontrari AS vil totalt eie 18.906.585 aksjer (33,0 %) i Selskapet.

Dolphin Management AS har tegnet 6.250.000 nye aksjer i den Rettede Emisjonen. Etter gjennomføringen av den Rettede Emisjonen vil Dolphin Management AS eie 13.386.834 aksjer (23,37 %) i Selskapet. Øivind Tidemandsen, som eier majoriteten av aksjene i Dolphin Management AS, er styremedlem i Codfarmers.

AS Banan har tegnet 3.750.000 nye aksjer i den Rettede Emisjonen. Kristian Nergaard, som er varamedlem i styret i Codfarmers, er en betydelig aksjonær i AS Banan. Etter gjennomføringen av den Rettede Emisjonen vil AS Banan eie 4.587.409 aksjer (8,01 %) i Selskapet. Halfdan Holme AS, som er et selskap tilknyttet Kristian Nergaard og AS Banan, eier 326.807 aksjer (0,77 %) i Selskapet. AS Banan og Halfdan Holme AS vil totalt eie 4.914.216 aksjer (8,58 %) i Selskapet.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12.