Ekstraordinær nedskrivning i 2.kvartal 2009

Codfarmers ASA meddeler med dette at de reduserte markedsprisene på torsk i 2. kvartal medfører en ekstraordinær nedskrivning av stående biomasse på NOK 25 millioner. Nedskrivningen er en følge av en verdijustering av Codfarmers stående biomasse basert på en forventet salgspris på NOK/kg 30 (FOB Oslo). Fremtidige behov for justeringer i positiv eller negativ retning avhenger av den løpende prisutvikling. Justeringer vurderes hvert kvartal. Nedskrivningen har ingen konsekvenser for Selskapets kontantbeholdning. Selskapet har god likviditet etter restrukturering av Selskapets gjeld på NOK 50 millioner med forlenget løpetid, kapitalforhøyelse med brutto tilførsel av NOK 40 millioner, samt lån og støtte fra Innovasjon Norge på NOK 33 millioner. Det vil bli gitt ytterligere informasjon i forbindelse med fremleggelsen av resultatet for 2. kvartal 2009 på Shippingklubben, tirsdag 25. august 2009, kl. 08.30. Denne informasjonen er underlagt informasjonsplikten i henhold til verdipapirhandelloven § 5-2. Oslo, 18. august 2009 Codfarmers ASA For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: Michael Malling, CEO, +47 22 40 33 94