Flagging/Meldepliktig handel (COD)

Flagging/Meldepliktig handel (COD)

Oslo, fredag 25. juni 2010

Det henvises til børsmelding fra Codfarmers ASA datert 24. juni 2010 vedrørende planlagt rettet emisjon og de betingelser for emisjonen som er angitt i meldingen.

I forbindelse med den rettede emisjonen har Harald Dahl i dag ved styrets tildeling inngått avtale om å tegne 6 000 000 aksjer i Codfarmers ASA. Kurs for aksjene er NOK 0,50. Harald Dahl eier fra før 989 273 aksjer i selskapet.

På samme generalforsamling ble Harald Dahl tildelt 12 000 000 frittstående tegningsretter (”warrants”). Hver tegningsrett gir rett til å tegne én aksje i selskapet pålydende NOK 0.10 per aksje til tegningskurs NOK 0.50, med tillegg av 1 % pr måned fra 25. juni 2010 og frem til utøvelse av tegningsrettene (slik at maksimalt tillegg blir 36 %). Tegningsrettene må utøves i tidsrommet fra og med 25. juni 2010 og til og med 25. juni 2013.

Etter gjennomføringen av transaksjonen vil Harald Dahl eie 6 989 273 aksjer og 12 000 000 tegningsretter i Codfarmers ASA. Dette antallet aksjer og rettigheter til aksjer tilsvarer henholdsvis 4,39% og 7,53%, til sammen 11,92% av aksjene og stemmene etter kapitalforhøyelsen som følge av den rettede emisjonen, tildelingen av tegningsretter og Havlandet emisjonen som beskrevet i børsmeldingen av 24. juni 2010, men før kapitalforhøyelsen som følge av den planlagte reparasjonsemisjonen beskrevet i børsmeldingen av 24. juni 2010.

Harald Dahl er administrerende direktør (CEO) i Codfarmers ASA.