Gjennomført kjøp av aksjer i NAP Marine AS og registrert kapitalforhøyelse

Det vises til børsmelding av 25. juni 2009 om inngått avtale om Codfarmers ASA’s kjøp av aksjer i NAP Marine AS, samt etterfølgende melding av 10. juli 2009 vedrørende avholdt ekstraordinær generalforsamling i Codfarmers ASA og selskapets prospekt som ble meldt godkjent den 30. juli 2009. Codfarmers ASA har gjennom avtalen av 25. juni 2009 og ved etterfølgende tiltredelser fra aksjeeiere i NAP Marine AS overtatt aksjer i NAP Marine AS som tilsvarer totalt ca 99,6 % av aksjene i NAP Marine AS. I medhold av fullmakt som ble tildelt styret av generalforsamlingen har styret utstedt totalt 3 584 665 vederlagsaksjer til selgende aksjeeiere i NAP Marine AS og aksjekapitalen i selskapet har i denne sammenheng blitt forhøyet fra kr 3 901 965,10 til kr 4 260 431,60. Endringen ble registrert i Foretaksregisteret 6. august 2009. Selskapets registrerte aksjekapital er etter dette kr 4 260 431,60 fordelt på 42 604 316 aksjer, hver pålydende kr 0,10. Hver aksje i selskapet gir én stemme. Denne informasjonen er underlagt informasjonsplikt i henhold til verdipapirhandelloven § 5-8. For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: Michael Malling CEO, tlf: +47 22 40 33 94