INNGÅTT AVTALE OM SALG AV ”CLUSTER KJERRINGØY”

Codfarmers ASA har i dag, 14. oktober 2009, inngått en avtale med Marine Harvest Norway AS om salg av selskapets virksomhet i ”Cluster Kjerringøy”. Salget omfatter overdragelse av eiendeler, rettigheter og forpliktelser tilknyttet lokalitetene Vindvika, Movika og Tårnvika, inkludert fortøyninger, lektere, båter og annet utstyr. Codfarmers ASA har i dag 6 ansatte tilknyttet produksjon på lokalitet Tårnvika. Marine Harvest Norway AS betaler et kontantvederlag på totalt kr 17,5 millioner for lokalitetene, hvorav leasinggjeld på kr 3,6 millioner skal komme til fradrag på oppgjørstidspunkt. Kontantvederlaget skal utbetales i to transaksjoner, der 30 % utbetales i oktober 2009 og resterende beløp ved overtagelse av lokalitet Tårnvika i august 2010. Lokalitetene er i hovedsak solgt til bokførte verdier og det vil med dette ikke oppstå vesentlige regnskapmessige gevinst eller tap ved gjennomført transaksjon. ”Vi er svært fornøyd med avtalen om salg av lokalitetene og anleggsutstyret tilknyttet ”Cluster Kjerringøy” til Marine Harvest Norway AS. Kontantvederlaget fra salget vil styrke den finansielle stillingen til Codfarmers ASA”, sier Michael Malling, administrerende direktør i Codfarmers ASA. Etter salget av de tre lokalitetene tilknyttet ”Cluster Kjerringøy” har Codfarmers ASA en produksjonskapasitet på 34.200 MTB (maksimalt tiltatt biomasse). ”Salget bidrar til sterkere konsentrasjon av våre lokaliteter og gir grunnlag for mer optimal utnyttelse av disse ved realisering av selskapets vekstplaner”, avslutter Michael Malling. Oslo, 14. oktober 2009 Codfarmers ASA For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: Michael Malling CEO, tlf. +47 22 40 33 94