Collector Bank starter samarbeid med 24SevenFinans

Report this content

Collector Bank innleder et samarbeid med 24SevenFinans som innebærer at alle deres kunder tilbys helautomatisk faktura­­­­finansiering med kredittvurdering på få sekunder. Samtidig investerer Collector Ventures i 24SevenFinans og styrker dermed ytterligere sin posisjon innen Fintech.

Den integrerte fakturakjøpstjenesten er første produkt ut hvor teknologi gir det markedsmessige fortrinnet. Dette skal komplementeres fortløpende med nye finansielle tjenester integrert i bank- og regnskapssystemer (ERP) sammen med Collector Bank.

– Collector Bank er den naturlige samarbeidspartneren når det gjelder digitale bank- og finansieringsløsninger mot små og mellomstore selskaper i Norden. Samarbeidet vil med den siste generasjons IT-systemer forenkle hverdagen med hensyn på administrasjon, likviditet og betalingsflyt, slik at bedriftene kan fokusere på kjernevirksomheten istedet for å bruke tiden på lange møter med sine banker, sier Tobias Lange, daglig leder i 24SevenFinans. Kundene får umiddelbar tilgang til likviditet ved fakturautsendelse samtidig som de er sømløst integrert mot selskapets bankkontoer og regnskapssystem, fortsetter Tobias Lange.

– Gjennom samarbeidet med 24SevenFinans styrker vi nå tilbudet til små og mellomstore bedrifter gjennom at de enkelt og raskt kan få tilgang til finansiering via digitale tjenester, sier Thomas Gunnarsson, Country Manager Norge for Collector Bank.

For ytterligere informasjon:
Liza Nyberg, CEO Collector Bank I Telefon +46 (0)73-910 00 00 I E-post
liza.nyberg@collectorbank.se
Thomas Gunnarsson, Country Manager Norge, Collector Bank I Telefon +47 900 81 991I E-post
thomas.gunnarsson@collectorbank.se