Beste kredittkort 2024 - Bestekredittkortet.com kårer årets beste kredittkort

Report this content

Bestekredittkortet.com er en sammenligningsside for kredittkort. Nettsiden har sammenlignet alle kredittkortene på det norske markedet for å finne ut av hvilket kort som får tittelen «beste kredittkort 2024». På topp finner vi følgende:

Les om de seks utvalgte kredittkortene for å se hva de tilbyr og hvilket kort som passer best for deg. Bestekredittkortet.com vil gå gjennom alle viktige faktorer, som inkluderer blant annet cashback, forsikringer, renter og ytterligere bonuser.

TF Bank - Kostnadsfritt kort med gode rabatter

TF Bank Mastercard koster ingenting å eie og er utstyrt med mange gode forsikringer og rabattilbud. Kortet gir tilgang til fordelsprogrammet Dealpass, som blir beskrevet som et av Norges beste fordelsprogrammer. Her får du inntil 30 % rabatt på over hundrevis av butikker, både fysisk og på nett.

Fordelsprogrammet til TF Bank gir rabatter på:

• Restauranter over hele Norge
  • Spennende opplevelser i Norge og utlandet
  • Hoteller og spa-opphold
  • Mange butikker, deriblant Zalando, Intersport og Mestergull

Med kredittkortet fra TF Bank har du 43 dager rentefri periode og en maks kreditt på 150 000 kr. Kravet for å eie kortet er at du er minst 18 år, har en inntekt på minimum 150 000 kr/året og ikke har noen betalingsanmerkninger på tidspunktet du søker om kortet.

Inkludert i kortet får du mange gode forsikringer, inkludert reiseforsikring, egenandelsforsikring for leiebil og ID-tyveriforsikring. Det er heller ingen gebyrer ved uttak av kontanter.

TF Bank lanserte nylig en app som er tilgjengelig på iOS og Android.

Bank Norwegian - For deg som liker å reise

Kredittkortet fra Bank Norwegian eies av Norwegian Air og kommer med en rekke fordeler. Kortet er spesielt godt egnet for de som liker å reise, ettersom det er utstyrt med mange bonuser knyttet til reiser.

Med kortet får du blant annet bonuspoeng og cashback på alle kjøp du foretar deg. I tillegg har de ingen gebyrer for kontantuttak, som kommer godt med når du er i utlandet. Med Bank Norwegian får du også med en god reiseforsikring dersom du betaler minimum 50 % av reisens kostnader med kortet.

Kredittkortets reiseforsikring inkluderer:

• Avbestillingsforsikring: Dekker avbestilling av reise for inntil 50 000 kr.
  • Bagasjeforsikring: Erstatter tapt bagasje og dekker inntil 4000 kr ved forsinket bagasje.
  • Reisegodsforsikring: Erstatter opptil 45.000 kr.
  • Evakueringsforsikring: Ubegrenset beløp.
  • Hjemtransport ved sykdom: Ubegrenset beløp.

Det er helt gratis å eie kredittkortet til Bank Norwegian. Kortet er tilgjengelig for personer over 23 år, som har fast inntekt og ingen betalingsanmerkninger. Kredittgrensen er på inntil 150 000 kr,  som baseres ut fra hver enkelts økonomiske situasjon.

Norwegian-appen kommer med mange funksjonaliteter og er tilgjengelig på både iOS og Android.

Re:member Black - Kostnadsfritt kredittkort

Re:member Black tilbyr et kort uten årsavgift, høy kredittgrense og gode reise- og avbestillingsforsikringer. Med kortet får du tilgang til deres eget rabattprogram, re:member reward, som gir rabatter i mer enn 200 nettbutikker.

Kredittkortet passer godt for unge som reiser ofte. For å eie kortet trenger du kun å ha fylt 18 år, og dersom du betaler minst 50 % av reisens transportkostnader får du bankens reiseforsikring med på kjøpet. Forsikringen gjelder ikke bare deg, men inkluderer inntil tre medreisende.

Med Mastercardet kan du få en kreditt på opptil 150 000 kr med kortet, som blir vurdert ut fra din økonomiske situasjon. Du får god oversikt over alle handler med re:member-appen, som kan lastes ned på App Store og Google Pay.

Re:member Black kan også legges inn i Apple Pay og Google Pay, for de som ønsker kontaktløs betaling.

Trumf Visa - Spar penger på dagligvarer

Dette kredittkortet er perfekt for de som ønsker å spare penger på dagligvarehandelen. Med Trumf Visa vil du få rabatt hos alle butikkene til NorgesGruppen, som inkluderer:

• Meny
  • KIWI
  • Joker
  • Spar
  • Nærbutikken
  • Gigaboks

Du får minimum 2 % i rabatt på varer du handler herfra, og på Trippel Trumf-dager tjener du 4 % på alle kjøp. I tillegg til dette kommer kortet med en bonusordning, som gir ytterligere besparelser. Du kan blant annet få 15 % i bonus på frukt og grønt fra Kiwi og 25 % i bonus på bleier og barnemat hos Spar.

Trumf Visa har også regelmessige bonustilbud hos samarbeidspartnere til Norgesgruppen, som inkluderer butikker som Apple, CDON og Expedia. Poengene kan blant annet brukes til SAS EuroBonus eller tas ut som rene penger.

Kredittkortet medfølger også gratis reise- og avbestillingsforsikring fra AXA. For å eie kortet må du være minst 18 år og ikke ha noen betalingsanmerkninger. Du kan få en maks kreditt på 100 000 kroner og opptil 45 dager rentefri periode.

Få oversikt over alle handler med Trumf Visa-appen. Du kan også legge til kredittkortet på både Google Pay og Apple Pay.

Instapay - Et av markedets laveste renter

Planlegger du å eie et kredittkort for å låne penger, kan Instapay Mastercard være et godt valg. Dette kredittkortet har nemlig et av markedets laveste renter, som i skrivende stund har en nominell rente på 16,9 %. Kortet har ingen årsavgift og kommer med en maks kreditt på 100 000 kroner.

I tillegg til dette får du månedlige rabattilbud i utvalgte varekategorier. Banken har laget en egen rabattkalender, som gjør det enkelt å følge med på hvilke rabatter du kan få hver måned.

For å eie kredittkortet til Instapay kreves det at du er minst 23 år, har en inntekt på minimum 250 000 kroner i året og ikke har noen betalingsanmerkninger. Det er også verdt å legge til at kortet ikke kommer med rentefri periode eller forsikringer. Kortet passer derfor best for de som pleier å betale ned kredittkortregningen litt av gangen!

I tillegg til Instapays faste månedsrabatter, gir deg ekstra kampanjetilbud jevnlig gjennom hele året.

Santander Flexi Visa - Kortet med gunstig drivstoffrabatt

Dersom du er mye på farten med bilen, kan Santander Flexi Visa være et godt kredittkort for deg. Kortet gir 4 % i bonus på en valgfri varekategori. Det betyr at hvis du velger drivstoff som kategori, får du 4 % hver gang du fyller bilen, uavhengig av hvilken bensinstasjon du fyller hos.

I tillegg til dette er kortet utstyrt med en rekke fordeler. Du får blant annet cashback (penger tilbake) hos flere kjente nettbutikker, som inkluderer:

• 8 % tilbake hos CDON
  • 12 % tilbake hos hotellkjeden Strawberry
  • 44 % tilbake hos Ray-Ban
  • 8 % tilbake hos Adlibris

Du har også tilgang til fordelsprogrammet til Dealpass og kortet har en rentefri periode på 50 dager, som er lengre enn normalt. For å få innvilget en søknad om kortet må du være minimum 20 år, ha en inntekt på 50 000 kroner og ikke ha noen betalingsanmerkninger. Kortet er for øvrig helt gratis å eie.

Santander Flexi Visa godtar både Apple Pay, Google Pay og Samsung Pay og tilbyr kontaktløs betaling.

Fordeler og ulemper med kredittkort

Å eie et kredittkort kan komme med mange fordeler. Først og fremst kan det gi økonomisk fleksibilitet, ettersom du vil kunne låne penger fra banken dersom det er nødvendig. Så lenge du betaler tilbake pengene innen rentefri periode, er også lånet helt gratis.

De fleste kredittkort kommer også med gode forsikringer, som blant annet ID-tyveriforsikring, kjøpsbeskyttelse og reiseforsikring. Sistnevnte er derimot den viktigste og gir deg avbestillingsbeskyttelse, erstatning ved forsinket fly eller bagasje og betalt hjemreise dersom du blir syk under oppholdet.

I tillegg til dette gir også mange kredittkort både rabatter, cashback og bonuspoeng. Dersom du handler hos en av deres samarbeidspartnere, kan du i flere tilfeller få opptil 30 % i bonus. Du kan faktisk spare flere tusen kroner i året dersom du bruker kredittkortet riktig.

Til tross for alle de positive sidene ved å eie et kredittkort, er det særlig én negativ bakside. Dette er de høye kostnadene som kan forekomme dersom du bruker kredittkortet uansvarlig.  Dersom du låner penger fra banken og ikke betaler innen den rentefrie perioden ender du opp med et lån med svært høy rente. Du burde derfor ikke kjøpe for mer med kortet enn du har råd til å betale tilbake.

Slik velger du riktig kredittkort

Å velge et kredittkort på måfå er som regel en dårlig oppskrift. Før du velger et kredittkort bør du finne ut av hva du ønsker å bruke kortet til. Dette gjør det enklere å finne et kredittkort som passer deg, ut fra blant annet kredittgrense, rentesats, årsavgift, forsikringer, fordeler etc.

Etter at du har kartlagt dette, kan du følge disse stegene:

1. Gå inn på Bestekredittkortet.com og velg ut de kredittkortene som passer dine krav
  2. Huk av boksen “sammenlign” på de ulike kredittkortene
  3. Sammenlign kortene opp mot hverandre og velg det beste kortet for deg!

Hvor kjapt kan jeg få et kredittkort?

Hvor lang tid det tar fra man sender en søknad om et kredittkort til man mottar kortet varierer fra bank til bank. Ofte kan søknaden godkjennes samme dag, hvor du også får svar på hvor mye du kan få i kreditt. Deretter tar det som regel en ukes tid før det fysiske kortet ligger i postkassen.

I noen tilfeller kan du ta i bruk kredittkortet allerede samme dag som du søker. Dersom søknaden godkjennes og banken tilbyr betaling med mobil via Apple Pay, Google Pay eller Samsung Pay, kan du legge til kortet og bruke det virtuelt fra dag én.

Hvorfor bruke Bestekredittkortet for å finne det beste kredittkortet 2024

Hos Bestekredittkortet.com kan du sammenligne og vurdere alle kredittkortene i Norge opp mot hverandre. I deres guider får du viktig informasjon om kortenes betingelser og vilkår, fordeler og ulemper. Ved å lese anmeldelsene vil du lettere kunne finne det kortet som passer best for deg og dine behov.

På deres nettside har du tilgang til over 200 ulike kredittkortanmeldelser, nyttig informasjon om kredittkort generelt og spørsmål og svar om forskjellige kredittkort som tilbys i Norge.

For spørsmål om kredittkort eller privatøkonomi, kontakt Bestekredittkortet.com på følgende e-post: support@bestekredittkortet.com.