• Connode/

Connode vinner gullmobilen for årets maskin-til-maskin-leverandør på Mobilgalan 2013

Report this content

Årets maskin-til-maskin-leverandør (M2M) blir Connode, en svensk teknologibedrift som har hatt internasjonal suksess med sin trådløse kommunikasjon innen smarte energisystem og “Internet of Things”.

Juryens motivasjon lyder: "Denne maskin-til-maskin-leverandøren, som har satset på trådløse maskenett for smartmålere, har utmerket seg i løpet av året med sin store eksportsuksess.

Connode har gjennom flere år bygd seg opp en stor nordisk kundebase, og vi har også i det siste året tatt store steg på det internasjonale markedet. Vi er svært stolte over å få denne utmerkelsen som en bekreftelse på dette. Vi diskuterer nå en rekke store prosjekt utenfor Sverige og kommer til å fortsette en rask internasjonal vekst, sier Björn Lindblom, VD på Connode.

Connode 4 er foretakets banebrytende programvareplattform for maskin-til-maskin-kommunikasjon (M2M), fullt ut basert på åpne standarder og med en ren IPv6-arkitektur i bunnen. Den er ment for M2M-tilpasninger med spesielt fokus på smarte energisystemer og "Internet of Things". Etter som Connode 4 er IP-basert, fungerer den med forskjellige kommunikasjonsmedier (802.15.4g), Ethernet og Wi-Fi), noe som gir kundene muligheter til å håndtere nye forretningskrav.

Pressekontakt:

Michael Westberg

Salgs- og markedssjef, Connode AB,

Tlf. +46 (0)8 410 12060

michael.westberg@connode.com

Om Connode

Connode er den ledende leverandøren av store, trådløse maskenett for Internet of Things. Dette er et resultat av 10 års nært samarbeid med ledende telekommunikasjonsoperatører, Nordic Utilities og globale ledere i Smart Metering Solutions.

Siden 2006 har våre kunder i Sverige, Finland, Norge, Storbritannia og Nederland brukt over 650.000 Connode-aktiverte smartmålere. Connode AB eies av Capman, et ledende nordisk investeringsselskap med ca. € 3,5 milliarder i kapital.

For mer informasjon, vennligst gå til www.connode.com

Tags:

Quick facts

Connode 4 er en banebrytende programvareplattform for maskin-til-maskin-kommunikasjon (M2M), fullt ut basert på åpne standarder og med en ren IPv6-arkitektur i bunnen.
Tweet dette

Sitater

Connode har gjennom flere år bygd seg opp en stor nordisk kundebase, og vi har også i det siste året tatt store steg på det internasjonale markedet. Vi er svært stolte over å få denne utmerkelsen som en bekreftelse på dette. Vi diskuterer nå en rekke store prosjekt utenfor Sverige og kommer til å fortsette en rask internasjonal vekst.
Björn Lindblom, VD på Connode