Consafe Infotech lanserar gratis applikation för mobil åtkomst av Outlook

Consafe Infotech lanserar gratis applikation för mobil åtkomst av Outlook. Consafe Infotech släpper idag en gratis version av Consafe Mobile Intranet. Lösningen gör det möjligt för användare att via WAP koppla upp sig mot företagets Exchangeserver och därmed komma åt det mesta av funktionerna i Outlook, t ex e-post, kalender och adresslistor. Fokus för freewareversionen har lagts på att skapa en enkel lösning, både vad gäller installation och användande. Lösningen finns nedladdningsbar från Consafe Infotechs hemsida där man även kan prova funktionaliteten i en demo. Applikationen installeras enkelt på några minuter av en nätverksansvarig. Gratisversionen av Consafe Mobile Intranet har full funktionalitet, men är begränsad till fem användare. Lösningen baseras på WAP och GPRS eller GSM Data. Applikationen håller en hög säkerhet och utnyttjar SSL för kryptering av data. Consafe Mobile Intranet har stöd för svenska, engelska, tyska, franska, italienska, spanska och norska. För ytterligare information kontakta: Bert-Ola Frostensson, Consafe Infotech AB Tel 040 691 96 00 Eller gå in på http://www.consafeinfotech.com/ Consafe Infotech är en ledande aktör inom mobila helhetslösningar för tele- och datakommunikation. Bland kunderna finns Ericsson och Telia. Consafe Infotech finns idag representerat med 10 kontor i Sverige, Norge, Danmark och Italien med drygt 200 anställda. Consafe Infotech ingår i JCE-gruppen. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/03/20011130BIT01010/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/03/20011130BIT01010/bit0001.pdf