Kontoret rett i lommen med WAP

Kontoret rett i lommen med WAP Consafe Infotech og NetCom har undertegnet en samarbeidsavtale som regulerer utvikling og salg av mobile dataløsninger i Norge. Dette samarbeidet har nå medført utvikling av en praktisk løsning for travle mennesker som alltid ønsker å være oppdatert. Nå trenger man nemlig ikke lenger å kople opp PC'en med Internet for å lese sin jobbmail, om man ikke befinner seg på kontoret. Consafe Infotech har utviklet en løsning for å kunne sende og motta epost med en WAP-telefon. Alt styres via bedriftens egen server, slik at man har tilgang til akkurat den samme informasjon som man har på jobben idag. I tillegg til å behandle elektronisk post, har man også full tilgang til sin kalender og telefonbok. Dette er faktisk kontoret rett i lomma! - Mange kjenner dilemmaet med flere avtalebøker og telefonlister som helst skal inneholde de samme opplysningene. Drømmen er at man oppdaterer ett sted, for deretter å ha tilgang til informasjonen hvor enn man befinner seg. Det er akkurat dette problemet vi nå har en løsning på, sier Preben Lund, produktsjef i Consafe Infotech AS. - NetCom piloterer tjenesten selv og jeg er meget fornøyd med den. Nå vil den tilbys våre bedriftskunder, forteller Hans Dragnes, produktsjef hos NetCom. NetCom ser det som avgjørende å kunne tilby verdiøkende og spennende løsninger for bedriftsmarkedet. Denne løsningen viser at det kan realiseres WAP-tjenester også for dette segmentet. - Samarbeidsavtalen med NetCom er viktig for oss, sier Preben Lund. NetCom er en sterk partner i Norge og gjør at vi nå kan tilby totalpakker innen mobile kommunikasjonsløsninger for våre felles kunder. Det at NetCom ønsker å samarbeide med oss anser vi selv som et kvalitetsstempel for vår produktplattform, kalt MILES . NetCom er Norges største teleselskap som er notert på Oslo Børs, med nesten 800.000 abonnenter og en andel i GSM-markedet på ca 30%. Consafe Infotech er et konsulentselskap som utvikler mobile totalløsninger innen data- og telekommunikasjon. Selskapet har idag drøyt 120 ansatte fordelt på 6 kontorer i Skandinavia, deriblant både i Asker og i Grimstad. Kontaktinformasjon: Preben Lund, produktsjef Norge, Consafe Infotech AS telefon 911 41 318, epost preben.lund@consafeinfotech.com Hans Dragnes, produktsjef, NetCom GSM AS telefon 930 02 800, epost hans.dragnes@netcom-gsm.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/08/20000608BIT01070/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/08/20000608BIT01070/bit0002.pdf