- Spennende kvartal og sterk etterspørsel fremover

STOCKHOLM – 21. april 2022 – ContextVision, et medisinsk teknologiprogramvareselskap som spesialiserer seg på bildebehandling og bildeanalyse, rapporterer i dag sine resultater for første kvartal for 2022.

Kvartalet var sterkt med en omsetning som endte på 27,2MSEK (20,3) og en EBITDA på 9,3MSEK (9,8).

- Det har vært et spennende kvartal hvor vi har klart å etablere den nye organisasjonen, samt fullt ut fokusere på medisinsk bildebehandling. I løpet av kvartalet signerte vi både nye kunder, samt utvidet flere av våre eksisterende kundeporteføljer til å inkludere våre toppmoderne produkter som Altumira og Rivent – sier Ola Lindblad, fungerende administrerende direktør i ContextVision.

- Vi ser sterk etterspørsel

Som følge av generell økt etterspørsel i markedet, har vi lansert to nye ultralydprodukter for å utvide Rivent-produktfamilien. En ny 3D-løsning og en mobilløsning rettet mot det raskt voksende håndholdte markedet. Tilbakemeldingene så langt fra markedet har vært svært positive.

- Med vårt endrede fokus, vår sterke økonomi, samt vår solide kundebase, har vi fått en god start. Vi ser sterk etterspørsel fremover og gleder oss til resten av året – sier Lindblad.

- Vil gi oss et løft

Fra februar 2022 ble utfisjoneringen av Infiy Laboratories fullført, noe som gjør det mulig for ContextVision å fokusere fullt ut på selskapets kjernevirksomhet, en verdensledende medisinsk bildeteknologi.

- Å kunne fokusere 100 prosent på vår kjernevirksomhet vil gi oss et løft. Jeg ser resultatene allerede i dette første kvartalet – sier Lindblad.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12

Denne informasjonen er å betrakte som innsideinformasjon i henhold til EUs markedsmisbruksforordning, og er underlagt kravene til offentliggjøring i norsk Lov om verdipapirhandel.

For ytterligere informasjon, kontakt Ola Lindblad på E- post: ola.lindblad@contextvision.se eller +46 8 750 35 50 besøk gjerne også: www.contextvision.com.

ContextVision er et selskap innen medisinsk teknologiprogramvare som spesialiserer seg på bildeanalyse og kunstig intelligens. Som global markedsleder innen bildeforbedring er selskapet en pålitelig partner til ledende produsenter av ultralyd-, røntgen- og MR-utstyr over hele verden.

Selskapets ekspertise er å utvikle kraftige programvareprodukter, basert på proprietær teknologi og kunstig intelligens for bildebaserte applikasjoner. ContextVisions avanserte teknologi hjelper klinikere nøyaktig å tolke medisinske bilder, et avgjørende grunnlag for bedre diagnose og behandling.

ContextVision går nå inn i det raskt voksende markedet for digital patologi. Selskapet investerer betydelig igjen i sin produktportefølje av beslutningsstøtteverktøy, og selskapet er opptatt av å bli en ledende ressurs for patologer for å radikalt utvikle kreftdiagnose og forbedre pasientbehandlingen.

Selskapet ble etablert i 1983 og har base i Sverige med lokal representasjon i USA, Japan, Kina og Korea. ContextVision er notert på Oslo Børs under ticker CONTX.