ContextVision AB presenterer oppgradert programvare på viktig radiologikonferanse i USA

Stockholm, 30. november 2015

ContextVision AB presenterer denne uken oppgraderte versjoner av all sin programvare for forbedring og analyse av ultralydbilder. Det skjer på den viktigste møteplassen for bransjen, den årlige konferansen til Radiological Society of North America (RSNA).

ContextVision er global markedsleder innen sin spesialiserte programvarenisje, og programvaren for 2D/3D/4D ultralyd som nå presenteres er betydelig oppgradert fra forrige versjon.

2D ultralyd utgjør fortsatt den største delen av ultralydsmarkedet, og ContextVision lanserer nå femte generasjon av sitt produkt i dette segmentet.

Selskapet er den definitive teknologilederen i det mer avanserte segmentet 3D ultralyd, hvor større mengder data må prosesseres i sanntid. ContextVisions programvare er den eneste som kan tilby høy oppløsning i sanntid for 3D ultralyd.

ContextVisions innovative teknologi hjelper leger til presis tolkning av medisinske bilder, noe som er avgjørende for nøyaktige diagnoser og riktig behandling. Selskapet har vært en pioner på sitt felt i mer enn 30 år og dets programvare for analyse og bildeforbedring innen 2D/3D/4D ultralyd, MRI, røntgen og mammografi benyttes av ledende utstyrsleverandører over hele verden. ContextVision fortsetter å investere i omfattende FOU med sikte på å utvide sin teknologiplattform. ContextVision er hjemmehørende i Sverige og er notert på Oslo Børs under tickeren COV. For mer informasjon, besøk nettsiden www.contextvision.com.

For nærmere informasjon, kontakt ContextVisions adm. direktør, Anita Tollstadius, telefon +46 70 337 30 26.