ContextVision AB presenterer resultatene for 4. kvartal og hele året 2014

Salgsvekst og økt FoU-innsats

ContextVision AB (Oslo Børs: COV), en internasjonalt ledende leverandør av programvare for medisinsk bildediagnostikk, hadde salgsvekst både i fjerde kvartal og i året 2014 som helhet. Resultatene ble påvirket av styrket satsing på forskning og utvikling.

For hele året 2014 hadde ContextVision en omsetning på SEK 64,4 millioner, opp fra SEK 61,3 året før. Driftsresultat endte på SEK 6,9 millioner, sammenlignet med SEK 6,2 millioner i 2013.

I fjerde kvartal hadde ContextVision en omsetning på SEK 16,2 millioner, opp fra SEK 15,5 millioner i same periode året før. Driftsresultat ble SEK 1,0 million, sammenlignet med SEK 3,7 millioner året før.

Gjennom 2014 har ContextVision økt forsknings- og utviklingskostnadene vesentlig, for å kunne utvide produktporteføljen og dermed få en bredere tilnærming til markedet. Driftskostnadene for året økte med ni prosent, noe som gjenspeiler arbeid for å utvikle nye generasjoner av programvare for enda bedre medisinske bilder og analyse av disse, samt utvikling av nye anvendelser for selskapets programvare.

Mens ContextVisions programvare dekker alle teknologier som benyttes i medisinsk bildediagnostikk, har selskapet en spesielt sterk posisjon innen ultralyd, som er den raskest voksende modaliteten i denne industrien.

- ContextVisions økte innsats på FoU har gitt nye produkter og anvendelser i 2014. Disse nye produktene forventes å bidra til selskapets inntektsstrøm fra slutten av 2015. Ytterligere produkter og oppgraderinger vil bli lansert i 2015, og forventer å understreke enda tydeligere vår posisjon som globalt ledende på vårt felt, sier ContextVisions adm. direktør Anita Tollstadius.

For nærmere informasjon, kontakt ContextVisions adm. direktør, Anita Tollstadius, telefon +46 70 337 3026