ContextVision AB presenterer resultatene for Q1 2015

Salgsvekst og bedre marginer for ContextVision

ContextVision AB startet 2015 med det sterkeste salgstallet i ett enkelt kvartal på mer enn to år. Driftsmarginen returnerte til et tosifret tall, etter et relativt svakt fjerde kvartal i fjor.

ContextVision hadde en omsetning på SEK 18,4 millioner kroner i første kvartal, sammenlignet med SEK 17,6 millioner kroner i den samme perioden i fjor. Driftsresultatet ble SEK 1,9 millioner i første kvartal, sammenlignet med SEK 1,8 millioner kroner i fjor. Selskapets resultat etter skatt ble SEK 1,5 millioner kroner, som er det samme som i fjorårets første kvartal.

ContextVision utvikler og selger spesialisert programvare til en rekke teknologier innen medisinsk bildediagnostikk, som ultralyd, røntgen og MRI. Om lag 70 prosent av selskapets salg er nå innen ultralyd, som er denne industriens raskest voksende modalitet. ContextVision er teknologiledende på programvare for bildeforbedring og analyse av 3D ultralyd. Dette er den mest avanserte kategorien innen ultralyd, og den åpner for helt nye muligheter for presise diagnoser og pasientbehandling.

I løpet av første kvartal inngikk ContextVision kontrakter med ytterligere tre av de ledende produsentene av utstyr for medisinsk bildediagnostikk. Kontraktene forventes å gi inntekter fra slutten av 2015. FOU-innsatsen ble styrket i kvartalet, slik at selskapet enda mer kraftfullt kan utvikle neste generasjon programvare for forbedring og analyse av medisinske bilder.

For ytterligere informasjon, kontakt ContextVisions adm. direktør, Anita Tollstadius, telefon +46 870 337 3026