ContextVision deler ut kontantutbytte på SEK 0,30

STOCKHOLM – 3. mai 2023 – ContextVision, et medisinsk teknologiprogramvareselskap som spesialiserer seg på bildebehandling, avholdt i dag sin ordinære generalforsamling i Stockholm.

Selskapets sterke vekst i 2022 og den vellykkede utskillelsen av Inify Laboratories AB, har resultert i en sterk balanse. Som følge av dette og i tråd med styrets anbefaling, vedtok generalforsamlingen et utbytte tilsvarende SEK 0,30 per aksje, mens det resterende overskuddet overføres til egenkapitalen. Utbyttet vil bli utbetalt i to like store deler på SEK 0,15 per utbetaling. Aksjen går eks utbytte mandag 8. mai og mandag 6. november 2023, med forventet utbetaling henholdsvis fredag 12. mai og fredag 10. november.

- Vi er veldig stolte og glade for å kunne dele ut dette kontantutbyttet ved siden av vekststrategien vår. Fremover vil vi vurdere vår finansielle posisjon på samme måte, samtidig som vi vil gi fult trykk på å utvide vår portefølje innen nye markedssegmenter, sier administrerende direktør Gerald Pötzsch i ContextVision.

Generalforsamlingen gjenvalgte Sven Günther-Hanssen, Martin Hedlund og Martin Ingvar som styremedlemmer, mens Olof Sandén ble gjenvalgt som styreleder. Magne Jordanger takket nei til gjenvalg.

- Det er flott å ha Olofs støtte som styreleder når vi nå skal ta neste sprang for ContextVision. Det er kjedelig å se Magne Jordanger forlate styret etter mer enn 20 år. Det har vært en ære for meg å jobbe med ham, og jeg er takknemlig for alt bidraget han har gjort for selskapet opp gjennom årene. Selv om han forlater styret, vet jeg at han vil fortsette å være en aktiv aksjonær, fortsetter Pötzsch

For further information, please contact:

Markus Hökerberg (CFO)

tel +46 (0)8 7503550, e-mail markush@contextvision.se

ContextVision er et selskap innen medisinsk teknologiprogramvare som spesialiserer seg på bildeanalyse og kunstig intelligens. Som global markedsleder innen bildeforbedring er selskapet en pålitelig partner til ledende produsenter av ultralyd-, røntgen- og MR-utstyr over hele verden.

Selskapets ekspertise er å utvikle kraftige programvareprodukter, basert på proprietær teknologi og kunstig intelligens for bildebaserte applikasjoner. ContextVisions avanserte teknologi hjelper klinikere nøyaktig å tolke medisinske bilder, et avgjørende grunnlag for bedre diagnose og behandling.

Selskapet ble etablert i 1983 og har base i Sverige med lokal representasjon i USA, Japan, Kina og Korea. ContextVision er notert på Oslo Børs under ticker CONTX.