ContextVision introduserer AI-stöttet bildeforbedring for radiografi

STOCKHOLM - 5. november 2018 - ContextVision, et medisinsk teknologiselskap som spesialiserer seg på bildeanalyse og kunstig intelligens, annonserte i dag at selskapet vil lansere sitt første produkt - Altumira (TM) - en ny generasjon bildeforbedringsplattform. Lanseringen skjer den 25. november på RSNA (The Radiological Society of North America) i Chicago.

"Med integrering av kunstig intelligens (AI) tar ContextVision radiografi til nye nivåer med Altumira(TM)", sier administrerende direktør Anita Tollstadius i ContextVision. "Dette viser at vårt sterke fokus på FoU innen AI, begynner å bære frukter," fortsetter Tollstadius.

Altumira(TM) er designet for alle digitale radiografisystemer, fra vanlig røntgen til de mest avanserte angiografisystemene, og forbedrer ContextVisions nåværende produktportefølje med denne toppmoderne bildeforbedringsplattformen for røntgen. Dette er det første produktet fra Contextvison som kombinerer AI med den proprietære GOP-teknologien, for å håndtere utfordringer som holdbarhet og høy bildekvalitet, som det har vært vanskelig å løse tidligere.

"Dette nye produktet er designet for røntgensystemer som kan brukes til både statisk og dynamisk bildebehandling. Disse kombinerte systemene blir i økende grad brukt innen helsevesenet," sier Tollstadius.

Den nye bildeforbedringsplattformen gir bedre bildekvalitet og større fleksibilitet. Ved hjelp av AI, kan optimal bildekvalitet oppnås selv ved varierende forhold, som forskjellige doseringseksponeringer og forskjellige anatomier for både statisk og dynamisk bildebehandling. Denne teknologien gir unike egenskaper og gode resultater, både i lavdose gjennomlysnings-sekvenser og i høyverdige angiografiske sekvenser.

"Våre kunder kan nå møte dagens krevende behov innen digital radiografi, ved å håndtere alle typer variasjoner innenfor, og mellom, bilder og sekvenser for både ren og dynamisk digital radiografi," sier Tollstadius. "Med vår neste generasjonsbildeforbedringsplattform, gir vi stor verdi og tillit til både produsenter og radiologer, og gir dem den beste bildekvaliteten i enhver undersøkelse," fortsetter Tollstadius.

For ytterligere informasjon, kontakt ContextVisions administrerende direktør Anita Tollstadius. Mobil: +46 70 337 30 26, E-post: anita.tollstadius@contextvision.se

ContextVision er et medisinsk teknologi- og programvareselskap som spesialiserer seg på bildeanalyse og kunstig intelligens. ContextVision er den globale markedslederen innen bildeforbedring og er programvarepartner til ledende produsenter av medisinsk bildebehandling over hele verden. Selskapets banebrytende teknologi hjelper leger med å tolke medisinske bilder nøyaktig, et kritisk grunnlag for bedre diagnostisering og behandling.
Som bransjepioner i mer enn 30 år investerer ContextVision betydelig i FoU, for å utvikle nye applikasjoner, av de nyeste kunstig intelligens-teknologiene, og satsing på det voksende digitale patologimarkedet. Lansering av det første produkt, som støtter diagnostisering av prostatakreft, er planlagt i nær fremtid.
Selskapet er basert i Sverige, med lokal representasjon i USA, Russland, Japan, Kina og Korea. ContextVision er notert på Oslo Børs under ticker COV. For ytterligere informasjon besøk gjerne www.contextvision.com