ContextVision med tidenes salg i 2018

Stockholm - 9. januar, 2019 - ContextVision, et medisinsk teknologiselskap som spesialiserer seg på bildeanalyse og kunstig intelligens, kan melde at salget i fjerde kvartal 2018 ble på 27,9 MSEK, noe som både er 24% høyere enn på samme tid i fjor og ny rekord. Det totale salget for året endte på 90,9 MSEK, noe som er 13% høyere enn på samme tid i fjor og det høyeste salget noensinne.

«Dette fantastiske salget befester ytterligere vår posisjon som den globale markedslederen innen programvare for bildeforbedring», sier Anita Tollstadius, administrerende direktør i ContextVision. «Vår sterke- og positive salgsutvikling reflekteres av at våre solide partnerskap muliggjør at vi kan vokse sammen med våre kunder, samtidig som vi de siste årene også har generert nye, voksende kunder», sier Tollstadius.

Salget i 2018 ble generert fra bildeforbedringsmarkedet OEM-markedet i Europa, USA og Asia. Kraftig salgsutvikling i Asia er den største bidragsyteren til økningen.

«Jeg er veldig stolt over vårt utmerkede team og dette er helt klart et resultat som stammer fra skikkelig lagarbeid. Med utmerket leveranse fra alle involverte fra salg og markedsføring til kundesupport og våre eksperter innen bildekvalitet», sier Tollstadius.

Salgsveksten skyldes også de første salgene av et nytt produkt innen XR, spesielt designet for ortopedisk bildebehandling, som ble lansert i 2017.

«Produktet ble veldig godt mottatt i markedet og vi klarte å signere kontrakter mye raskere enn vanlig», sier Tollstadius.

For ytterligere informasjon, kontakt ContextVisions administrerende direktør Anita Tollstadius. Mobil: +46 70 337 30 26, eller besøk www.contextvision.com

Informasjonen som Selskapet oppgir er basert på en foreløpig sammenstilling av salg. Selskapet har ikke ferdigstilt finansiell rapport og relatert konsolidering, revidering- og kontrollprosedyrer, inkludert revidering av alt salg mot etablert inntektsføring. Estimatene som gis i denne meldingen kan derfor bli endret og de finansielle uttalelsene for Q4 2018, som endelig godkjennes og meldes av Selskapet kan avvike vesentlig fra informasjonen som her blir gitt. ContextVision vil rapportere fjerdekvartal og rapporten for hele 2018 den 21. februar 2019.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12.

Denne informasjonen er av en slik art at ContextVision er forpliktet til å publisere den i samsvar med EUs markedsmisbruksforordning. Informasjonen ble sendt gjennom agenturet til de ovennevnte kontaktpersonene, til offentliggjøring 9. januar 2019.

ContextVision er et medisinsk teknologi- og programvareselskap som spesialiserer seg på bildeanalyse og kunstig intelligens. ContextVision er den globale markedslederen innen bildeforbedring og er programvarepartner til ledende produsenter av medisinsk bildebehandling over hele verden. Selskapets banebrytende teknologi hjelper leger med å tolke medisinske bilder nøyaktig, et kritisk grunnlag for bedre diagnostisering og behandling.

Som bransjepioner i mer enn 30 år investerer ContextVision betydelig i FoU, for å utvikle nye applikasjoner, innen de nyeste kunstig intelligens-teknologiene med ekspansjon til det voksende digitale patologimarkedet. Lanseringen av det første produktet, som støtter diagnostisering av prostatakreft, er planlagt i nær fremtid.

Selskapet er basert i Sverige, med lokal representasjon i USA, Russland, Japan, Kina og Korea. ContextVision er notert på Oslo Børs under ticker COV.

For ytterligere informasjon besøk gjerne www.contextvision.com