ContextVision signerer CT-produktavtale med ledende OEM

STOCKHOLM, Sverige – august 14, 2008 – ContextVision, partner innen avbildningsprogramvare for ledende avbildningsprodusenter over hele verden, annonserte i dag en avtale med en global OEM for sin programvare for forbedring av medisinsk avbildning; GOPView® CT. OEM-en vil ta med GOPView CT i produktene som skal lanseres i 2009. GOPView CT vil redusere støy og samtidig forbedre fine strukturer og kanter, noe som gir et bilde som blir lettere å lese.
“Dette partnerskapet representerer et strategisk trinn for ContextVision. GOPView CT gir forbedret bildekvalitet og muligheter for redusert pasienteksponering”, sa Jan Erik Hedborg, CEO i ContextVision. Avtalen muliggjør også fortsatt utvikling av ContextVisions pågående produkt for forbedring av 3D-avbildning for CT.
ContextVision har tjuefemårsjubileum i bransjen for forbedring av medisinsk avbildning i år, og har over 35 000 installerte OEM-systemer. Hvis du vil vite mer om ContextVision og GOPView CT, eller laste ned et produktark, kan du gå til www.contextvision.com.

Om GOPView CT
Med ContextVisions egen GOP®-teknologi, en adaptiv algoritme, kan GOPView CT forbedre CT-bildene, noe som fører til sikrere diagnostisering. I noen implementeringer kan brukerne også bruke en lavere pasientdose og oppnå en tilsvarende bildekvalitet. Flere kliniske undersøkelser har vist at avbildninger forbedret med GOPView CT viser finere detaljer enn avbildninger opprettet med normale CT-doser, og kan redusere dosenivåene med 30 til 70 %. Denne typen dosereduksjon er en fordel for både pasienter og sykehus. For pasientene representerer den lave dosen lavere risiko uten at det går på bekostning av bildekvalitet eller nøyaktig diagnostisering. Sykehus som bruker GOPView CT på denne måten, vil oppleve redusert slitasje på røntgenrør.

ContextVision er ledende uavhengig utvikler av teknologi for medisinsk avbildningsforsterkning, analyse og behandling, og har betjent ledende OEM-er og distributører i over 20 år. Med ContextVisions patenterte GOP-algoritme kan man oppnå enestående bildekvalitet ved å samtidig forsterke fin struktur mens man reduserer støy og flekker på MRI-, røntgen-, ultralyd- og CT-bildedata. Med ContextVisions teknologi kan selskapets kunder levere overlegen digital avbildningskvalitet til sykehus og medisinsk personell. Slike løsninger gir raskere og mer nøyaktige diagnoser, redusert belastning på brukernes øyne og endelig en større avkastning for brukere medisinsk avbildningsutstyr. ContextVisions innbygde avbildningsprogramvare brukes daglig av tusenvis av brukere over hele verden. Du finner mer informasjon på www.contextvision.com.