ContextVision sikret patent for bildebehandling av skjelettet

Stockholm, Sverige - Mars 14, 2017 -  ContextVision, verdensledende leverandør av programvare spesialisert på medisinsk bildebehandling og kunstig intelligens, har fått godkjent et nytt patent knyttet til ny teknologi for visualisering av skjelettet ved bruk av 3D ultralyd. Patentet ble søkt i 2014.

Teknologien er basert på visualiserende programvare og øker muligheten for tidlig å kunne oppdage uregelmessigheter i skjelettet til fostre.
Dette har gitt en unik produktfunksjon kalt SkeletalView, som er integrert i ContextVisions banebrytende 3D-produkt REALiCE, som er kommersialisert.
SkeletalView gjør det mulig for klinikere å sikre seg et mer nøyaktig bilde av fosterets skjelett under svangerskap. Denne produktfunksjonen hjelper klinikere å undersøke fosteret for spontane brudd- og skjelettmisdannelser. SkeletalView muliggjør også måling av skjelettstrukturer.

"Vårt nye visualiseringsprodukt REALiCE, har vekket betydelig oppmerksomhet i bransjen etter lansering. SkeletalView gir diagnostisk verdi, og gør produktet enda mer attraktivt for utstyrsprodusenter til medisinsk bildediagnostikk fremover", sier administrerende direktør Anita Tollstadius i ContextVision.

For ytterligere informasjon, kontakt ContextVisions administrerende direktør Anita Tollstadius, mobil: +46 70 337 3026, e-post Anita.Tollstadius@contextvision.se

ContextVision er et medisinsk teknologiselskap som spesialiserer seg på bildeanalyse og bildebehandling. Selskapets «cutting-edge-teknologi» hjelper leger bedre å tolke medisinske bilder, og er et viktig redskap for bedre diagnostikk og behandling. Som en industripioner i mer enn 30 år, har ContextVision besluttet å ta en ledende posisjon innen deep learning, den nyeste kunstig intelligens-teknologien. ContextVision investerer for tiden tungt i feltet for å utvide sin produktportefølje. Den nåværende produktportefølje inkluderer det fremste i verden innen bildeforbedringsprogramvare for 2D / 3D / 4D ultralyd, MR, røntgen og mammografi, og som brukes av ledende utstyrsprodusenter over hele verden. ContextVision er basert i Sverige og notert på Oslo Børs under tickeren COV. For mer informasjon, vennligst besøk www.contextvision.com.