ContextVision tar steget inn i neste generasjon bildeforbedringsprodukter

STOCKHOLM - 15 mars 2018 - ContextVision, et medisinsk teknologiselskap som spesialiserer seg på bildeanalyse og kunstig intelligens, går nå inn i utviklingen av neste generasjon bildeforbedringsprodukter. Den nye generasjonen bygger på kombinasjonen av selskapets GOP-teknologi og dyp læring-algoritmer. Utviklingen av det første produktet, innen røntgen, har allerede startet.

"Vårt sterke fokus på forskning og utvikling de siste årene bærer nå frukter. Vi har utmerket oss innen bildeforbedring-teknologi de siste tre tiårene. Det, blandet med en målrettet satsningen på FoU innen dyp læring- og kunstig intelligens-teknologier, har viset seg å bli en vinneroppskrift", sier administrerende direktør Anita Tollstadius i ContextVision.

Med den fleksible og robuste GOP-teknologien har ContextVision vært en pioner innen markedet for bildeforbedringer de siste 30 årene, og er fortsatt den globale markedslederen. Siden 2014 har selskapet investert betydelig på å utvide teknologiplattformen ved utvikling av kunstig intelligens med fokus på dyp lærings-teknologi. Kombinasjonen GOP- og dyp lærings-teknologier vil gi nye funksjonaliteter til produktene og gjøre de mer verdifulle.

"Vi har en meget sterk markedsposisjon, og vi har til hensikt å fortsette å levere best mulig bildekvalitet til våre kunder. Det er spennende å gå inn i en ny epoke ved å kombinere to så kraftige teknologier for å utvikle en helt ny generasjon av produkter", sier Tollstadius.

Ved å utføre forskning og et sett med pre-studier, har selskapet utviklet mye kunnskap, som har vist sin verdi i internasjonale konkurranser. I tillegg mottok ContextVision nylig en patentgodkjennelse i USA, for en ny dyp lærings-teknologi som automatisk optimaliserer bildekvaliteten.

"Vi har utviklet mye ny kompetanse i selskapet. I tillegg til at vi får oppgradert vår nåværende portefølje, vil dette også føre til utvikling av helt nye produkter fremover, innen både medisinsk bildebehandling og digital patologi", sier Tollstadius.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt ContextVisions administrerende direktør Anita Tollstadius på Mob: +46 70 337 30 26 eller besøk www.contextvision.com.

ContextVision er et medisinsk teknologi- og programvareselskap som spesialiserer seg på bildeanalyse og kunstig intelligens. ContextVision er den globale markedslederen innen bildeforbedring og er programvarepartner til ledende produsenter av medisinsk bildebehandling over hele verden. Selskapets banebrytende teknologi hjelper leger med å tolke medisinske bilder nøyaktig, et kritisk grunnlag for bedre diagnostisering og behandling.
Som bransjepioner i mer enn 30 år investerer ContextVision betydelig i FoU, for å utvikle nye applikasjoner, av de nyeste kunstig intelligens-teknologiene, og satsing på det voksende digitale patologimarkedet. Lansering av det første produkt, som støtter diagnostisering av prostatakreft, er planlagt i nær fremtid.
Selskapet er basert i Sverige, med lokal representasjon i USA, Russland, Japan, Kina og Korea. ContextVision er notert på Oslo Børs under ticker COV.
For ytterligere informasjon besøk gjerne www.contextvision.com