Ny informasjonsdirektør utnevnt i Coop Norden AB

Ny informasjonsdirektør utnevnt i Coop Norden AB Maria Arnholm blir i dag, 1. oktober, ny informasjonsdirektør i Coop Norden AB. Maria Arnholm er 45 år, og har i hele sitt yrkesliv arbeidet med kommunikasjon, samfunnsanalyse og strategiutvikling. Hun har vært informasjonsdirektør i Coop Sverige siden november 2002. Det ansvaret kommer hun til å beholde parallelt med sin nye stilling. Før Maria begynte i Coop, var hun blant annet deleier i det svenske konsulentfirmaet Nextwork, hvor hun var rådgiver for ledelsen i flere nordiske detaljhandels- og serviceforetak. Hun har også arbeidet som stabssjef i Sosialdepartementet i Sverige, og hun har vært rådgiver for visestatsminister Bengt Westerberg i ti år. Maria Arnholm rapporterer til Coop Nordens adm. dir. Svante Nilsson og inngår i konsernledelsen. För ytterligare upplysningar: Svante Nilsson, adm. dir. Coop Norden, +46 8 743 54 01. Maria Arnholm, informasjonsdirektør Coop Norden, +46 8 743 15 91, 0703-74 42 89. www.coopnorden.com Coop Norden AB etablerades den 1 januari 2002. Tillsammans med de detaljhandelsdrivande föreningarna i Danmark, Norge och Sverige har man 65 000 medarbetare och drygt 3000 butiker och stormarknader. Den sammanlagda butiksomsättningen uppgår till 135 miljarder SEK. Koncernkontoret ligger i Göteborg. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20040611BIT21330/wkr0006.pdf