Report this content

Credit Suisse Asset Management utnevner Kristoffer Lind som visepresident for nordisk salg Stockholm, December 29, 2003 - Credit Suisse Asset Management (CSAM) har utnevnt Kristoffer Lind som visepresident for nordisk salg. Kristoffer vil ha ansvaret for forretningsutvikling i de nordiske landene Sverige, Finland, Norge, Danmark og Island. Han har også fått oppgaven med å etablere distribusjonskanaler for CSAMs fondsvirksomhet mot institusjoner og detaljister, inkludert banker, forsikringsselskaper, kapitalforvaltere og IFA-nettverk. Kristoffer Lind vil rapportere til James Beddall, Salgssjef for Benelux og Norden. I sin kommentar til utnevnelsen sa James Beddall: "Kristoffer er et verdifullt tilskudd til vårt team. Han har ti års erfaring i finansrådgivningsbransjen, inkludert dokumenterte meritter innenfor markedsføring av finansielle produkter og tjenester. På et tidspunkt da vi ser betydelig vekst i virksomheten er vi glad for at Kristoffer har sluttet seg til oss." Kristoffer kommer fra Credit Suisse Private Banking der han var senior kunderådgiver for Luxembourg. Han har hatt andre stillinger som prosjektleder for Trygg-Hansa Kapitalforvaltning og kunderådgiver for SEB Private Bank, Luxembourg. Kristoffer har en Masters of International Laws (L.L.M.) fra Universitetet i Lund. ### Merknader for redaktørene: Credit Suisse Asset Management er armen for forvaltning av institusjons- og fondskapital til Credit Suisse First Boston, som er en del av Credit Suisse Group, en av verdens ledende finansorganisasjoner med ca. USD 906,5 i midler til forvaltning. Credit Suisse First Boston (CSFB) er en ledende, global investeringsbank med institusjoner, bedrifter, offentlige myndigheter og enkeltpersoner som kunder. Virksomheten til CSFB omfatter garantering ved utstedelse av verdipapirer, salg og omsetning, investeringsbankvirksomhet, private equity, finansrådgivning, investeringsanalyse, venture-kapital, korrespondentmeglertjenester og kapitalforvaltning. CSFB har virksomhet 69 steder i 34 land på fem kontinenter. Selskapet er en forretningsenhet av Zurich-baserte Credit Suisse Group, et ledende, globalt finanstjenesteselskap. Du finner mer informasjon om Credit Suisse First Boston ved å besøke vårt nettsted på http://www.csfb.com. Per 30 september 2003 hadde Credit Suisse Asset Management 1 985 ansatte på verdensbasis og globale midler til forvaltning på USD 312,7 milliarder. Vennligst merk at dette ikke er et tilbud om rådgivningstjenester fra Credit Suisse Asset Management. Du finner mer informasjon om Credit Suisse Asset Management ved å besøke vårt nettsted på http://www.csam.com. Pressekontakt: Credit Suisse Asset Management Sweden Kristoffer Lind +46 705 93 95 86 Share Communications Goran Sachs +46-8 402 89 48 Internet: www.csam.com/se/ppm ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/29/20031229BIT00590/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/29/20031229BIT00590/wkr0002.pdf