Telenor Venture II og øvrige eiere øker sitt engasjement.

Ny emisjon tilfører Crest Computer 20 millioner. Telenor Venture II og øvrige eiere øker sitt engasjement. Crest Computer har nylig avsluttet en rettet emisjon der Telenor Venture II ASA tilfører 11,6 millioner, Svenske Industrifonden 5,2 millioner, mens øvrige eiere og ansatte investerer 3,2 millioner. Telenor Venture II ASA er etter emisjonen den største eieren i Crest Computer. Crest Computer opplever en sterk vekst i et turbulent marked og kaprer nye kunder hver dag, uttaler Terje Width, konsernsjef i Crest Computer. "Det er gledelig at vi lykkes med å hente inn penger under de rådende forhold i kapital markedet, og det bekrefter vel bare at det er mange utover oss selv som tror på vårt konsept - "å levere skreddersydde kvalitetsprodukter, med høyt service- og supportnivå gjennom en unik kostnadseffektiv forretningsmodell". Med en sunn kapitalbase blir det nå ekstra spennende å utnytte de mulighetene som finnes - både i de land vi allerede er etablert men også i andre deler av Europa, fortsetter Width. Rune Rinnan, adm. dir. i Telenor Venture II ASA uttaler: "Crest Computer er et svært interessant selskap i sterk vekst, og har gjennom sin kostnadseffektive forretningsmodell lagt grunnlaget for en spennende fremtid. Selskapet har et meget sterkt management team, i alle land, som innehar den nødvendige kompetansen som skal til for å håndtere et selskap i sterk vekst. Mer fakta om Crest Computer finnes på www.crestcomputer.com Om Crest Computer Crest Computer er et moderne dataselskap som selger skreddersydde PC'er uten mellomledd direkte til mellomstore og store bedrifter. Gjennom en kostnadseffektiv forretningsmodell satser selskapet på kvalitet, fleksibilitet og høy kundetilfredstillelse. Crest Computer ble etablert i 1999 og har sitt hovedkontor i Kista utenfor Stockholm. Konsernet satser på en hurtig ekspansjon for å bli en ledende aktør i Norden. Crest Computer har i dag sitt hovedmarked i Sverige, Norge og Danmark. For ytterligere informasjon kontakt: Terje Width, konsernsjef, Crest Computer +46 8 594 616 16, terje.width@crestcomputer.com Tore Løveid Nilssen, administrerende direktør, Crest Computer Norway AS +47 22 07 49 90, tore.loeveid.nilsen@crestcomputer.com Rune Rinnan, administrerende direktør Telenor Venture II ASA +47 22 77 99 10 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/19/20010419BIT00820/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/19/20010419BIT00820/bit0002.pdf