• Croatia Full of Life/

Machineseeker EHF Champions League ønsker den kroatiske nasjonale og Istria turiststyret velkommen som offisielle destinasjonspartnere

Det kroatiske nasjonale turiststyret og Istria turiststyret har signert avtale om å bli offisielle partnere for Europas fremste konkurranse i klubbhåndball.Med umiddelbar virkning vil det kroatiske nasjonale turiststyret samt Istria turiststyret bli de offisielle destinasjonspartnerne for Europas fremste konkurranse i klubbhåndball.Avtalen, forhandlet av  Det Europeiske Håndballforbunds (eng. European Handball Federation)markedsavdeling, EHF Marketing GmbH, omfatter også sesongene 2024/25 og 2025/26.

Turiststyrene vil dra nytte av en rekke synlige rettigheter i Machineseeker EHF Champions League, og sikre betydelig eksponering ved alle kamper samt digital tilstedeværelse på eurohandball.com og EHFTV, Det Europeiske Håndballforbunds OTT-plattform.

David Szlezak, administrerende direktør i EHF Marketing, har uttalt: "Vi er begeistret for å ønske det kroatiske nasjonale og Istria turiststyret velkommen til vår fremste konkurranse i herreklubbhåndball. Det nye partnerskapet går hånd i hånd med vår go-to-market-strategi, når vi driver med bærekraftig påvirkning innen markedsføring i ,blant annet, EHF Champions League-konkurransene. Vi ser frem til å se hvordan europeisk konkurranse i klubbhåndball kan skape en autentisk plattform for det kroatiske nasjonale og Istria turiststyret og tiltrekke flere sponsorer."

Kristjan Staničić, administrerende direktør i det kroatiske nasjonale turiststyret, har uttalt: "Kroatia er en velkjent sportsnasjon, og våre håndballag og spillere er aktive over hele Europa. Vi er klar over at håndball er svært populær, både i Kroatia og i hele Europa, og at dette samarbeidet med Machineseeker EHF Champions League vil føre til muligheter på våre viktigste europeiske markeder. Å skape destinasjonsbevissthet gjennom sport, både for Istria og Kroatia, har vist seg å være en sikker vinner."

Denis Ivošević, direktør i Istria turiststyret, sa: "Istria har posisjonert seg på turistkartet som  livsstilsdestinasjon av høyeste kvalitet, med et bredt utvalg av eksepsjonelle opplevelser. Vi har utvidet vårt nettverk og dannet forretningsforbindelser med en rekke globale varemerker , slik at vi de siste årene har inngått betydelige strategiske partnerskap. Vi er ekstremt stolte av sportsånd i denne regionen, ikke bare som vertskap for sportsbegivenheter og toppidrettsutøvere på treningsopphold i våre destinasjoner, men også gjennom samarbeid med toppmerkevarer, som vi nå fortsetter gjennom et spennende nytt partnerskap med Machineseeker EHF Champions League. Det prestisjefylte nye partnerskapet omfatter byene Poreč og Umag som vugger for håndball og sportsdestinasjoner som representerer Istria turiststyret i dette prosjektet."

Om Machineseeker EHF Champions League

Machineseeker EHF Champions League Men er den fremste konkurransen innen europeisk klubbhåndball. Fra gruppespillet i september konkurrerer 16 lag om en plass i klubbhåndballens referansebegivenhet, TruckScout24 EHF FINAL4 i LANXESS-arenaen i Köln, Tyskland. Det nåværende spillesystemet har onsdager og torsdager reservert for Europas beste håndballag, inkludert en 'avtale å se på' da kampene starter enten kl. 18:45 eller 20:45 (CET/CEST).

Om det kroatiske nasjonale turiststyret

Det kroatiske nasjonale turiststyret (CNTB) er en nasjonal turistorganisasjon grunnlagt med sikte på å skape og fremme identiteten og omdømmet til kroatisk turisme, nasjonalt og internasjonalt. CNTBs-aktiviteter omfatter både planlegging og gjennomføring av promoteringstrategien, samt forslag og gjennomføring av promoteringstiltak av felles interesse for alle enheter innen turisme. Styrets oppgave er å øke kvalitetsnivået på det totale kroatiske turisttilbudet.

Om Istria turiststyret

Istria turiststyret (ITB) er en regional forvaltningsorganisasjon grunnlagt med sikte på å utvikle og fremme turisme samtidig som det forvalter omdømmet til Istria som en bærekraftig og ansvarlig turistdestinasjon. ITB er en leder innen å skape utviklingsprosjekter og innovative former for promotering gjennom strategiske partnerskap, tverrmarkedsføring og samarbeidsaktiviteter med merkevarer. Med sin visjon om å nære, forbedre og forbedre konkurranseevnen, er ITBs mål å bli en av de mest attraktive turistdestinasjonene i denne fascinerende og stadig skiftende turistnæringen.

Presse- og partnerforespørsler:

Thomas Schöneich