Oppkjøp i privat helsesektor: Danner Norges mest moderne radiologiselskap

Report this content

(Oslo, 2. Juli 2008) Eierne av Sentrum Røntgen Institutt og Curato AS er i dag blitt enige om at Curato AS overtar virksomheten til Sentrum Røntgen Institutt. Dermed etableres Norges mest komplette og moderne selskap innen radiologi. Curato vil kunne tilby røntgendiagnostikk i alle 4 regionale helseforetak fordelt på 15 avdelinger.

”Det er tøff konkurranse mellom offentlige og en rekke private aktører på radiologimarkedet. Dette grepet gjør at vi kan utnytte personal og utstyr bedre og få styrke til å investere i det mest moderne diagnostiske utstyret”, sier administrerende direktør Hans Olav Almaas i Curato.

Curato vil gjennom dette kjøpet bli en av de viktigste private partnere til det offentlige helsevesen, med en årlig omsetning på anslagsvis 430 millioner kroner. ”Med den faglige tyngde og betydelige bredde i kompetanse dette gir oss, vil vi fremstå som et solid og anerkjent tilbud til det offentlige og til pasientene. Innen kort tid vil selskapet være fulldigitalisert med moderne utstyr ved alle sine avdelinger og være Nordens mest moderne radiologiselskap. Dette vil pasienten oppleve gjennom lett tilgjengelighet, korte ventetider og rask, smertefri og sikker diagnostikk”, sier Almaas.

Sentrum Røntgen har i dag virksomhet i Oslo, Lillestrøm, Gjøvik, Stavanger, Bergen, Trondheim og i Romania. Curato har institutter i Porsgrunn, Haugesund, Bodø, Tromsø og Sandvika.

Curato som også eier Norske Teleradiologisk Senter beskriver i dag røntgen og MR-bilder fra 18 offentlige sykehus. Dette samarbeidet med de offentlige sykehusene vil kunne styrkes og utvides ved dette oppkjøp.

Styreleder i det nye selskapet vil være Kai Jordahl. Oppkjøpet må på ordinært vis godkjennes av Konkurransetilsynet.

For mer informasjon om selskapene, henvises til:
www.sri.no
www.curato.no

For spørsmål og ytterligere kommentarer:

Adm dir i Curato AS: Hans Olav Almaas tlf: 91 71 03 05