Forfatterstjernene gleder seg til å møte publikum på Bokfest i Operaen

Lørdag 19. og søndag 20. september inviterer Bokklubben til stor forfatterfest i Operaen. 120 forfattere fra inn- og utland vil stå på scenen.

Spektakulært program Det er stor bredde i programmet og Bokfest i Operaen er en unik mulighet til å møte de norske stjerneforfatterne, så vel som internasjonale stjerner. Den internasjonale suksessforfatteren Linda Olsson gleder seg til å stå på hovedscenen i Operaen og møte sitt publikum. - At så mange lesere liker bøkene mine er overveldende og jeg gleder meg til å møte mine norske lesere når jeg besøker Bokfest i Operaen til helgen, uttaler Linda Olsson, fra flyplassen i Helsinki. Herbjørg Wassmo deltar også på Bokfest i Operaen og byr på førpremiere på høstens bok. - Hundre år lanseres først i neste uke. Dermed blir opplesningen på Operaen første gang boka møter leserne. Jeg er spent og gleder meg veldig, sier Herbjørg Wassmo. Mange lanseringer Mange forlag har valgt å lansere sentrale utgivelser på Bokfest i Operaen, noe som gir publikum anledning til å være til stede når blant andre Ingvar Ambjørnsen, Anne Holt, Lars Lillo Stenberg og Lars Lundevall, Jo Nesbø og Laila Lanes lanserer høstens bøker. Følg Bokfest i Operaen på web-tv Alle Bokfest-forestillingene på Operaens hovedscene blir sendt direkte på web-tv på bokklubben.no Fullstendig program på bokklubben.no Noen høydepunkter: • Linda Olsson, forfatteren bak La meg synge deg stille sanger møter norske lesere for første gang. • Litteraturgalla med Ingvar Ambjørnsen, Anne Holt, Lars og Lars fra deLillos, Erlend Loe og Anne Grosvold. • Utendørsvisning av Jenta som lekte med ilden premierehelgen og førpremiere på Margaret Olins spillefilm; Engelen. • Barnefest med Nifse Nella, Pinocchio, Knerten, Fantorangen og Maj Britt Andersen som Pulverheksa. • Klaus Hagerup og Bibbi Børresen med mat, vin og fortellinger fra Piemonte. • Opera: Rusalka som matinéforestilling • Mer enn 120 forfattere deltar, blant andre Helene Uri, Mads Gilbert, Erik Fosse, Roy Jacobsen, Kjartan Fløgstad, Unni Lindell, Herbjørg Wassmo, Dag Solstad, Freddy dos Santos, Hanne Ørstavik, Tom Egeland, Trude Marstein, Torbjørn Færøvik, Randi Skaug, Stig Sæterbakken, Fredrik Skavlan, Ruben Eliassen, Linda Eide og Thorvald Stoltenberg. • Internasjonale forfattere til Bokfest i Operaen: Linda Olsson (New Zealand), Per Olov Enquist (Sverige), Kader Abdolah (Nederland), Lisa Genova (USA), Johan Theorin (Sverige), Hugleikur Dagsson (Island), Carl-Johan Vallgren (Sverige), Anna Maria Sigmund (Østerrike), Herman Lindquist (Frankrike), Malalai Joya, (Afghanistan), Mats-Eric Nilsson (Sverige), Lars Husum (Danmark).

Tags: