Gilbert og Fosse først ut i Bokklubben Fakta

Når Bokklubben Fakta lanseres i september blir den Norges første dokumentarbokklubb og får en sterk åpning, med Mads Gilbert og Erik Fosses Øyne i Gaza som første hovedbok.

- Øyne i Gaza er en rystende øyenvitneskildring, en bok som gir innsikt, samtidig som den er drivende godt skrevet, forteller redaktør i Bokklubben Fakta, Bente Einan Eriksen. - Det var sterkt å følge de norske legene Mads Gilbert og Erik Fosse direkte fra Gaza under bombingen, slik en hel verden gjorde. Enda sterkere er det å lese beretningen deres, som er full av refleksjoner de har gjort seg i etterkant av de to ukene de jobbet på Al-Shifa-sykehuset i Gaza, fortsetter Einan Eriksen, som gleder seg over å tilby nettopp denne boka som første hovedbok i Bokklubben Fakta. Bokklubben Fakta forventer å ha i overkant av 30 000 medlemmer etter lansering og blir dermed en betydelig formidlingskanal for sakprosa utgitt av norske forlag.

Tags: