Dell og Windows 7 – Ventetiden er over

Report this content

I dag lanserer Microsoft sitt nye operativsystem Windows 7 over hele verden. Dermed blir også mer enn 80 bærbare og stasjonære PC-modeller fra Dell levert med det mange mener er det beste operativsystemet til PC noensinne.

- Om det er en ultraportabel Inspiron Mini 10 eller en ultrakraftig Precision T7500 har ikke så mye å si. Fra i dag blir de aller fleste modellene våre levert med nye Windows 7, og de som har prøvd testversjonen av det nye operativsystemet er nærmest utelukkende positive. Vi i Dell tror Windows 7 betyr starten på et nytt kapittel i PC-historien, der deling, samarbeid og mobilitet står i høysetet, sier adm. direktør Michael Jacobs i Dell Norge. Dell er en av mange samarbeidspartnere som har jobbet tett med Microsoft de siste årene, for å sammen kunne levere en løsning av maskinvare og operativsystem som vil gjøre PC-opplevelsen for kundene bedre. Windows 7 byr på betydelig raskere oppstartstid, et nytt og enklere grensesnitt, enklere deling av filer og skrivere over nettverk og økt sikkerhet. - Det tette samarbeidet mellom Dell og Microsoft på Windows 7 har resultert i en bølge av nye og innovative Dell PCer og tjenester. Kunder vil kunne dra fordelen av en forbedret brukeropplevelse, enten de er på jobb, hjemme eller på farten, sier Tami Reller, corporate vice president and chief financial officer for Windows og Windows Live i Microsoft. - Windows 7 kommer som et resultat av timesvis med testing, selvfølgelig spesielt fra Microsoft, men også fra våre medarbeidere i hele verden og ansatte i andre IT-selskaper. Resultatet av denne dugnaden har blitt noe vi alle kan være stolte av, og som vi håper kundene vil ta i bruk og sette pris på så fort de får anledning, fortsetter Jacobs. Dells produktportefølje som leveres med Windows 7 er designet for å gjøre PC-opplevelsen enklere og bedre enn tidligere. Det folk flest bruker PCer til, som nettsurfing, sosiale nettverk, bildedeling og spill, blir enklere og raskere med Windows 7. Samtidig får avanserte brukere som krever høy ytelse et operativsystem som frigjør mer datakraft enn tidligere programvare. I tillegg til PCer med Windows 7, lanserer Dell også flere konsulenttjenester for bedrifter knyttet til det nye operativsystemet. - De siste månedene har pågangen fra bedrifter som ønsker å oppgradere til Windows 7 vært stor. Vi har gjennomført flere migreringer for både store og små bedrifter og organisasjoner, og vårt team med rådgivere er klare for å hjelpe norsk næringsliv ta i bruk et bedre og enklere operativsystem, avslutter Jacobs. Dell-PCer kan bestilles med Windows 7 på engelsk allerede. Norsk versjon blir tilgjengelig for bestilling på våre nettsider fra 22. oktober. All informasjon om Windows 7 fra Dell finnes på www.dell.no/windows7.

Tags: