Samarbeid for bedre deling av informasjon

Report this content

(Oslo, 3. desember) Når Dell, Microsoft, Crayon og Complit i dag lanserer sitt nye tilbud mot bedrifter, er håpet at den nye løsningen skal sikre god intern kommunikasjon for ansatte som kanskje ikke disponerer egen PC til daglig på jobb.

Business Productivity Online Suite (BPOS) er en samling verktøy for e-post, intranett, en intern “Messenger”-løsning og mulighet for webkonferanse, alt via Microsofts servere basert i Irland. Sammen med bærbar fra Dell, utrulling fra Crayon og support og administrasjon fra Complit, blir dette en pakke som er spesialtilpasset bedrifter der de ansatte ikke sitter ved en PC store deler av dagen. - Vi ser at mange bedrifter har en utfordring i forhold til å få informasjon ut til de ansatte. For typiske kontorbedrifter er det forholdsvis enkelt å benytte intranett, men for eksempel bedrifter innenfor bygg og anlegg og industri, er det vanskeligere å nå frem til de ansatte. Derfor lanserer vi nå denne pakken sammen med Dell, Crayon og Complit, sier Kent Narvhus Oksdøl i Microsoft Norge. Microsoft Exchange, SharePoint, Communicator og LiveMeeting er kjente løsninger for mange, men de fleste som bruker løsningene har de på egne servere. Dette tror Microsoft vil endre seg, og at i løpet av få år vil en betydelig andel av brukerne få disse tjenestene levert i skyen. Ansatte i bedrifter som velger BPOS får en bærbar fra Dell, som kan konfigureres etter hva bedriften ønsker. - Vi i Dell har en visjon om å forenkle IT, og med denne løsningen håper vi at IT-verktøy, Internett, nettbank og elektroniske lønnsslipper er et hakk nærmere. Samtidig ser vi store fordeler for bedrifter, som nå kan benytte intranettløsninger til å kommunisere bedre med sine ansatte. Nettopp kommunikasjon er et viktig punkt i alle bedrifter, og ansatte forventer i dag å få vite hva som skjer til enhver tid. Det er ingen grunn til at dette ikke skal være mulig i alle norske bedrifter, uansett bransje, sier adm. direktør Michael Jacobs i Dell Norge.

Tags: