Det norske selskapet Fast Search & Transfer (FAST) er ett av Europas raskest voksende teknologiselskaper. Det kommer frem i en kåring av Europas 500 hurtigst voksende teknologiselskaper foretatt av Deloitte & Touche. FAST oppnådde en imponerende sjetteplass. (Paris, 9 .april 2002) Det norske selskapet Fast Search & Transfer (FAST) er ett av Europas raskest voksende teknologiselskaper. Det kommer frem i en kåring av Europas 500 hurtigst voksende teknologiselskaper foretatt av Deloitte & Touche. FAST oppnådde en imponerende sjetteplass. Deloitte Touche Tohmatsu lanserte i Paris i dag sitt nye program "European Technology Fast 500" - den første nøytrale rangering av europeiske selskaper som utelukkende fokuserer på teknologi, media og telekom (TMT). Rangeringen er basert på gjennomsnittlig prosentvis omsetningsvekst i årene 1998 - 2000. I alt 8 norske børsnoterte selskaper er med på 500-listen som er utarbeidet på grunnlag av kontrollerte tall i 23 land. "Vi ønsker å gratulere de norske selskapene som har kommet inn på Fast 500-listen for den imponerende veksttakten de har vist. De er i godt selskap blant Europas raskest voksende TMT-selskaper," uttaler partner Jørn Borchgrevink, leder for TMT bransjegruppe i Deloitte & Touche i Norge. "Deres strategi og innovasjonsevne har ikke bare brakt dem inn på denne prestisjefylte listen, men også inn som medlemmer av Europas nye høy-teknologi-elite." I tillegg til FAST kom følgende norske teknologiselskaper inn på listen (plassering i parentes): · Otrum (86) · Visma (255) · SuperOffice (374) · PhotoCure (454) · Vmetro (456 · Eltek (480) · Software Innovation (488) Det raskest voksende TMT-selskapet i Europa er irske Riverdeep Group, som kunne fremvise en gjennomsnittlig omsetningsvekst på hele 14.193 prosent i treårsperioden. Selskapet leverer undervisningsmateriale over internett. Gjennomsnittlig omsetningsvekst for de 500 selskapene var 525 prosent. Oversikt over de 10 raskest voksende TMT-selskapene i Europa: 1. Riverdeep Group plc 14.193% 2. NordNet (TeleTrade) 12.392% 3. OpenShop AG 8.759% 4. Sourcing Partnerships Ltd 8.429% 5. Ceragon Networks 6.754% 6. Fast Search and Transfer 5.728% 7. OnVista AG 5.467% 8. Targetmatch.com 4.337% 9. Epoint Ltd 3.985% 10. The Innovation Group Plc 3.931% For en komplett liste over selskapene i European Technology Fast 500, gå til www.fast500europe.com. For ytterligere informasjon, kontakt Jørn Borchgrevink i Deloitte & Touche på telefon: 23 27 90 00. För eventuell intervju med talesman för Deloittes TMT-grupp, kontakta: Rick Hansen mobiltel: +1 303 875 9340 tel: +1 303 543 1056 Kontaktperson: Jørn Borchgrevink Deloitte & Touche Tel: +47 23 27 90 00 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/10/20020410BIT00650/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/10/20020410BIT00650/wkr0002.pdf