DFDS Seaways best på kundeservice i kategorien ”båtreise”

Denne uken var det utdeling av den årlige Kundeserviceprisen, som baserer seg på en omfattende undersøkelse av 82 av landets største kundesentre. DFDS Seaways vant kategorien ”båtreise” for andre år på rad, og kom på tredje plass totalt.

Jurybegrunnelsen lyder som følger: ”DFDS Seaways har utmerket seg gjennom sin fagkompetanse, imøtekommenhet, raske respons og spesielle evne til å skape gode kundeopplevelser”.

- Vi er ydmykt stolte over igjen å anerkjennes for den fantastiske jobben våre medarbeidere på kundeservice gjør hver eneste dag året rundt, og så må jeg jo innrømme at det er litt moro å slå konkurrentene våre – selv om vi er gode bransjekolleger, sier Vivian Sivertsen, adm. direktør i DFDS Seaways Norge. - Vi har kontinuerlig fokus på å yte den aller beste servicen til alle som henvender seg til oss, ved å ha kort responstid på telefon, svare raskt på epost-henvendelser og ha en imøtekommende og hyggelig tone mot alle vi er i kontakt med.

Kundeserviceprisen deles ut i forbindelse med Skandinavias største kundeservice- konferanse, Call Center Dagene, i regi av Confex. Analyseselskapet SeeYou har undersøkt hvilke bedrifter som tilbyr den aller beste servicen ved å ringe hvert av de 82 kundesentrene 25 ganger hver. 13 forskjellige bransjer undersøkes, hvorav den ene er ”båtreise”.

Sector Alarm vant i år prisen uavhengig av bransje, mens DFDS Seaways fikk bronse. Det var tett i toppen og kun to poeng av totalt 100 mulige som skilte de to plassene. Adresseavisa tok andreplassen.

- I fjor gikk vi til topps både i vår kategori og samlet, men i år gratulerer vi Sector Alarm med en velfortjent seier. Nå er vi ekstra motiverte for å fortsette med det gode arbeidet så vi igjen har mulighet til å stå på seierspallen neste år, sier Vivian Sivertsen.

For mer informasjon, kontakt Vivian Sivertsen på telefon 900 40 046, eller epost: vivian.sivertsen@dfds.com.

www.dfds.no