Københavnbåten vinner kundeservicepris – igjen

DFDS Seaways vant kategorien ”båtreise” for fjerde år på rad i Kundeserviceprisen 2013. Prisen ble delt ut på Call Center dagene 2013.

- Vi er urolig stolte over å vinne denne prisen for fjerde året på rad. Vi har hatt mange nyansettelser i år, og prisen viser at vi gjør noe veldig riktig. Vi har funnet oppskriften på hvordan man skaper gode serviceopplevelser for våre kunder gjennom et godt utviklet system for salgs- og servicetrening. All honnør til våre medarbeidere på salgssenteret, for den fantastiske innsatsen de gjør, sier Vivian Sivertsen, adm. direktør i DFDS Seaways Norge.

Salgstrening hver femte uke

Kåringen DFDS Seaways har vunnet baserer seg på ”blindtester”, der det er gjennomført 25 samtaler til 95 av de største kundesentrene i Norge innenfor 16 utvalgte bransjer. I Juryens begrunnelse står det blant annet:

” DFDS Seaways har vunnet sin klasse ved å gi kundene veldig gode kundeopplevelser. Man har møtt kundene på en veldig god måte, gitt de veldig gode løsninger, og en hyggelig avslutning”

Vivian Sivertsen forteller at iherdig innsats på kundeservice lønner seg.

- Vi har salgstrening hver femte uke hvor det å avdekke kundens behov er en gjennomgående rød tråd. På den måten vil alle nye ansatte raskt bli en del av vårt tankesett i arbeidet på servicesenteret. Jurybegrunnelsen er en bekreftelse på at det vi gjør er riktig, sier hun.

Årlig prisutdeling

Kundeserviceprisen ble i år delt ut for 6. gang, i forbindelse med Skandinavias største kundeservicekonferanse, Call Center Dagene, i regi av Confex. Det er analyseselskapet SeeYou AS som er ansvarlig for gjennomføringen av undersøkelsene og målingen.

Salgssjef i SeeYou AS, Reidar Skorpen, forteller at undersøkelsen er kvalitativ, og gjennomføres ved at hver enkelt virksomhet får 25 samtaler hvor spørsmål og ulike utfordringer er forhåndsdefinert.

- Basert på resultatene kan man enkelt se hva det enkelte kundesenteret er god/dårlig på og hvor rutinene følges eller ikke. De som er flinkest til å følge eget konsept og skape de gode kundeopplevelsene er vinnerne i fremtiden, sier Skorpen.

For ytterligere informasjon kontakt Vivian Sivertsen, adm. dir. DFDS Seaways Norge.

E-post: vivian.sivertsen@dfds.com