DHL Express og Lufthansa Cargo donerer et fly til EU-kommisjonen

DHL Express og Lufthansa Cargo annonserte i dag at de har donert et fly for å støtte EU-kommisjonen med leveranse av nødhjelp til Japan. Flyturen til Tokyo, som ble utført av selskapenes felles datterselskap AeroLogic, forlot Frankfurt flyplass mandag og ankom Tokyo i dag. DHL vil levere varene direkte til de endelige destinasjonene.

Flyet frakter 30 tonn med varer fra Ungarn, Slovakia og Sverige. Godset inneholder blant annet hermetikk, telt, tepper, soveposer, klær, hansker og gummistøvler. Det er desperat behov for disse varene i de berørte områdene av landet, og det er svært godt mottatt av japanske myndigheter.

- Vi er glade for å kunne hjelpe EU-kommisjonen med støtte til Japan. Ved å endre våre flytider, og med den sterkeste støtte fra alle involverte, tok vi med glede denne muligheten til å levere direkte hjelp til en av de mest berørte områdene etter tsunamien, uttalte Ken Allen, CEO DHL Express, og Karl Ulrich Garnadt, CEO Lufthansa Cargo

Kontaktperson DHL Express:

Cecilie Ramstad, Kommunikasjonsansvarlig

Email: cecilie.ramstad@dhl.com

Den totale gruppen har omlag 470 000 ansatte, og omsatte for mer enn 51 milliarder EURO i 2010.

Tags: