DHL med utvidet og forbedret terminal i Miami

DHL har utvidet og modernisert sin terminal ved Miami International Airport. Nye fasiliteter støtter kundeveksten mellom USA og Latin- Amerika.

DHL avduket nylig en ny, modernisert terminal ved Miami International Airport for å møte kundenes økende behov til og fra Latin-Amerika.

Det nye 140 000 kvadratmeter store anlegget i Miami vil være knutepunktet for prosessering av DHL forsendelser fra hele verden til Latin-Amerika og Karibia, samt for leveranser fra Latin-Amerika og Karibia til over 220 land og territorier som DHL betjener.

DHL vil også gi flyfrakt og charter tjenester fra anlegget til hele Latin-Amerika, Mexico og Karibia.

- Utvidelsen av vår virksomhet ved Miami International Airport er en del av vår langsiktige investering for å støtte markedsveksten i import- og eksport volum i dette området, sier Ian Clough, administrerende direktør i DHL Express USA. - Den 20 millioner dollar store investeringen vil skape umiddelbare fordeler for våre kunder. De vil oppleve økt hastighet, pålitelighet, kapasitet og tilkoblingsmuligheter for sine internasjonale forsendelser, avslutter Clough.