DHL slår sammen enhetene DHL Freight og DHL Global Forwarding

Det er besluttet å slå sammen Freight og Global Forwarding (med Quality Cargo)  til én forretningsenhet med ett organisasjonsnummer.

- Bakgrunnen for sammenslåingen er en forventning om at disse samlet vil stå sterkere i det lokale markedet,  sier Ole Ringheim, CEO DHL Freight Nordics.

Fagforeningene har vært involvert tidlig i prosessen, og øvrig organisasjon er informert. Ny organisasjonsmodell og andre praktiske konsekvenser vil utredes i dedikerte prosjektgrupper i høst.

Målet er å ha den nye enheten DGFF operativ 1.1.2014.

For mer informasjon ta kontakt med Ole Ringheim (ole.ringheim@dhl.com eller Jesper Nielsen (jesper.nielsen@dhl.com), CEO  UK/Ireland/Nordics/Baltics & Managing Director Denmark.

Den totale gruppen har omlag 475 000 ansatte, og omsatte for mer enn 55 milliarder EURO i 2012.