Fra DHL til Avinor

Kommunikasjonsdirektør i DHL , Gurli Høeg Ulverud går til Avinor.

Gurli Høeg Ulverud forlater DHL etter fem år i selskapet. Hun tar i høst fatt på nye utfordringer i en nyopprettet stilling som kommunikasjonssjef i Avinor.
Ulverud vil ha ansvaret for ekstern- og intern kommunikasjon i divisjonen for nasjonale, regionale og lokale lufthavner (NRL), og vil også inngå i konsernets sentrale kommunikasjonsavdeling.

- Jeg gleder meg til å ta fatt på nye oppgaver i Avinor. Flybransjen kjenner jeg jo fra DHL, og kommunikasjonsfaglig er det mange spennende prosjekter på gang i Avinor, sier Ulverud.

- Gurli blir en viktig person for oss på veien mot å bli mer samspilt og mer kundeorientert, og vi gleder oss til hun kommer, sier leder for forretningsutvikling, Eigil Ulvin Olsen.

Gurli er utdannet innen medier og kommunikasjon, og har bakgrunn fra kommunikasjonsarbeid i Allergruppen og Eniro Norge, i tillegg til styreverv i Kommunikasjonsforenignen.

Den totale gruppen har omlag 475 000 ansatte, og omsatte for mer enn 55 milliarder EURO i 2012.